• sahara

Slutat med socker - blivit hård i magen

Jag har gjort en radikal ändring av mina matvanor.Slutat med socker, godis, kaffebröd och nästan halverat mina matportioner. Äter mera grönsaker o frukt  i stället.
    I början hade jag hjälp av Reductil men slutade med tabletterna för några veckor sedan.
    När jag åt min "ohälsosamma" kost var jag nästan lite lös i magen.Nu är det tvärtom.Inte förstoppad men väldigt hård i magen.Inte kul alls när det blöder och gör ont.
    Jag har ingen större lust att ta förstoppningsmedel.
    Vad mer än katrinplommon botar en hård mage ?

• Svar på tråden Slutat med socker - blivit hård i magen
  • Bess

Det e mycket fibrer i grönsaker och även i frukt. Så du måste dricka mer vatten, så ska du se att det blir bättre med magen.

• mama duck

Mitt tips (har haft samma) överdriv inte fiberintaget, du kan vara känslig för fibrer. Dra ner på fibrer och öka succesivt.

Testa att köpa bulkmedel på Apoteket (Lunelax eller inolaxol) helt ofarligt och använd det under två veckor och minska sedan ner.

Katrinplommonjuice (Friggs) är bra att starta dagen med...inte så gott men lätt att svepa kall.

• musli

Jag har kört med en matsked psylliumfrön (direkt in i munnen) och sen svälja ner med ett stort glas vatten. Numera behöver jag det inte sen jag tog bort nästan alla kolhydrater och la till mera fett... Perfekt mage sedan dess...  =)

Hanna 050511 & Elias 090910
Svar på tråden Slutat med socker - blivit hård i magen