• yossis

Vi från BF Maj-tråden - Nu har bebisarna anlänt nr 4 !

Vi från BF Maj-tråden - Nu har bebisarna anlänt nr 4 !!

{#lang_emotions_baby}Här FORTSÄTTER VI FRÅN BF-MAJ TRÅDEN FÖLJAS {#lang_emotions_baby}

NU NÄR BEBISARNA KOMMIT

Jätteroligt att vi fått följas under våra graviditeter, nu är vi inne på nästa kapitel.

Här kan vi dela allt mellan himmel och jord, och ge varandra råd och tips i vardagen som småbarns föräldrar. Inget är för stort eller för litet att diskuteras.
    Hoppas ni hänger på ett tag till!!

Våra andra trådar:
    BF tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-226/m43347480.html
    Födelselistan: www.familjeliv.se/Forum-11-226/m43021754.html
    Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49072007.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-24 12:33
    Syskon på jäsning

Juni: ♥tildabelle

Augusti: ♥black_dawn_raise

November: ♥Mita_75 ♥jojo 85

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-07 15:08
    Födelsedags & "jäsnings" lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m51810291.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 22:03
    Tråd nr 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m52312037.html
  • Svar på tråden Vi från BF Maj-tråden - Nu har bebisarna anlänt nr 4 !
  • Mita75

Grattis Abby!!! {#lang_emotions_flower}

♥ ♥ -97 -00 -05 -09 ♥ ♥ bf 20/11-10 ♥ ♥
  • Jojo 85

Grattis alla söta 1 åringar!

Josefine fyller på tisdag..
    I fredags var jag på inskrivning. Nu har jag "feta" blåmärket på armen efter blodprovet.. tre rör fick jag ge. Det var lite rörigt med Josefine med, men hon hade ingen som kunde passa en fredagmorgon. Jag fick t o m tjuvlyssna på denn lilla där inne Så det är verkligen på riktigt!

• Annizsj

Grattis Abby!! Här har det varit kalas för båda pojkarna. Milo fyller ju 3 på onsdag, exakt en vecka efter Viggo. De fick massor av fina o bra saker. Väldigt lyckat kalas men bara släkten. Fasar inför kommande barnkalas, blir väl tidigaste aktuellt nästa år. Jojjo- fick du lyssna så tidigt? Jag var på inskrivning i måndags. Vill se den lill" ju! Men får vänta tills cub den 14 maj. Magen har faktiskt redan växt, men ändå nojjar jag mig. Har redan järnbrist så det borde väl tyda på att allt är som det ska va?

• tildabelle

Jojo 85 & Annizsj: 
    Va kul med inskrivning. Men är det bara jag som tyckte att det kändes konstigt att göra om alla blodprov och samtala om rökning/alkohol och matvanor? Jag menar, hur mycket har hunnit förändras sen man var där sist. hehe Förstår att dom har nån sandard mall att följa, men endå.

Jag börjar bli trött på att vara gravid nu. På tisdag går jag in i vecka 35 och ryggsmärtorna samt foglossningen börjar bli extrem.

• MariaOMarkus

Min bm gick inte igenom allt som vi gjorde sist. hon frågade mest om röknin/snus och alkohol och tog sen prover då.

jag e galet trött på att vara gravid just nu men har låååångt kvar{#lang_emotions_dreamer}

Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • Jojo 85

Annizsj: Ja, jag fick lyssna Hon frågade när vi var så gott som klara om jag ville tjuvlyssna.. självklart svarade jag JA då Fick höra två korta sekvenser.. det rör ju på sej därinne så det är ju lite svårare att hitta ljudet men hon lyckades iaf!
    Ang rutinfrågorna så är det just så att det är rutin.. o visst kan man ha ändrat sina vanor sedan förra gången.. jag dricker/drack ju knappt nu (innan jag blev grav) innan Josefine så kunde jag ju dricka iaf 1-2 ggr i månaden om man var på fest eller ute o åt el så. Nu har jag hållit mej till läsk el vatten.

yossis skrev 2010-05-02 22:02:38 följande:
    Dax för en ny tråd (igen) så jag tog mig friheten att starta en ny. www.familjeliv.se/Forum-11-303/m52312037.html
    tildabelle skrev 2010-05-02 22:06:00 följande:
    Har inte dom tagit bort 3månaders spärren? Eller gäller det bara vissa delar av forumet?
    precis.. ALLA trådar är öppna.. man kan tex skriva i den allra första tråden som skapades för oss som hade BF maj -09
    Allts behövs ingen ny tråd
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Mita75

{#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_sunny} {#lang_emotions_heart} Grattis älskade Linus {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_sunny} {#lang_emotions_heart}

• Mita75

För bra precis ett år sen satt vi och åt ost och kex på rummet ... {#lang_emotions_innocent} och Linus sov liten och skrynklig i min säng.. {#lang_emotions_heart} Jösses vad fort tiden går.. Tänkte på det kl tio igårkväll med - att för ett år sen gick vattnet - och jag pratade i telefon med sonen.. Här blir det nog inget kalas idag, förutom med "lilla" familjen, då Linus fortfarande har feber.. å sen blir det nog inte så mycket annars heller, då vi inte har nån släkt alls här i stan.. lite tråkigt, men man har ju satt sig själv i den sitsen - vi har varandra i alla fall.. {#lang_emotions_smile}

Igår berättade jag för barnen, mina två stora, att dom ska bli storasyskon igen.. Dottern blev glad, men tyckte att "efter den här så räcker det väl ändå mamma.. " hahha.. ja lilla hjärtat, sen räcker det. Sonen däremot... han vill inte ha fler bäbisar i huset.. det finns inte plats, hur gör vi med rummen, hur gör vi med bilen - och annat praktiskt kom han på... och sen tycker han att det är jobbigt sa han.. och undrade om jag inte skulle göra abort.. {#lang_emotions_frown} det känns att höra sin son säga så... hoppas att det bara var en första reaktion och att det släpper sen. 

Själv har jag mått räv hela helgen.. illamåendet som brukar släppa efter frukost har hållit i sig mer eller mindre hela dagen - och jag har varit jättetrött.. {#lang_emotions_undecided} längtar till det går över - vill må bra nu ett tag innan alla krämpor börjar.. det rör sig redan i bäckenet - knäpper och så.. känns inte så lovande - det är ju ett tag kvar menar jag.. 

På min inskrivning blev det frågor om alkohol och rökning, just för att hon skulle fylla i det - men vi pratade inte kring det, då det var så nyss. Å ett nytt blodprov hade dom ju börjat med, ett av rören tog dom inte förra gången.. så det kan ju hända nya saker där med..

Önskar er alla en fin vårdag!! det ska vi ha - trots feber i kroppen för ettåringen.. kram

Svar på tråden Vi från BF Maj-tråden - Nu har bebisarna anlänt nr 4 !