• Anonym (När?)

När i graviditeten fick ni större bröst? Och hur mycket växte de?

Och när försvann dom igen? :)

• Svar på tråden När i graviditeten fick ni större bröst? Och hur mycket växte de?
  • Höst flickan

dom började växa i vecka 5.
    Nu är dom ca 2 storlekar större än normalt.
    Går ner när jag slutat amma.

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • SunnyBunny

1 vecka efter förlossning! Växte nästan 3 storlekar! 3 veckor efter jag slutat amma va de borta och minskat med en storlek:/

• junibarn76

Förra graviditeten så fick jag inte större bröst förrän barnet var ute och mjölken rann till.

Den här gången gick jag från en c-kupa till en e-kupa någon gång mellan vecka 15 och 20.

jag tror iofs att det mest beror på att jag knappt gick upp i vikt den första grav. och att jag gått upp massor den här gången.

Brösten blev mindrä efter amningen. 

Elvira 071012 Bebisen 100331
  • Anonym (När?)

Hur långt gången är du nu? Eller har du redan fött och ammar?

Mina växte en storlek i vecka 5-6, men sedan dess verkar det ha stannat av.
    Kanske sker det i etapper eller kanske växer de mer senare eller så har de helt enkelt stannat av helt... (jag är i vecka 11 nu)
  • Stårschan

Från A till C-kupa inom den första trimestern. Och C-kupan hänger med!

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Anonym (När?)

Oj, många hann svara, min fråga var till Höst flickan!

• junibarn76

Vem menar du TS?

Jag är i vecka 33 nu. Förra gången jag var gravid, hade fött och ammat färdigt så blev brösten mindre än innan (från D till C-kupa). Jag skulle tro att samma sak händer den här gången.

• junibarn76
    Anonym (När?) skrev 2010-02-04 14:44:02 följande:
    Oj, många hann svara, min fråga var till Höst flickan!
    Hann inte se det
  • Naimisen

Mina växte från b-kupa till en d-kupa fram till v 20 ungefär. Tror ni dom kommer växa mer efter förlossningen när man börjar amma? Vågar inte riktigt köpa amnings bh än.

• Baypower

Min åsikt är att brösten blir större även efter förlossningen när mjölkproduktionen verkligen sätter igång. Det man ska tänka på är att bh:n absolut inte får vara för trång för då kan man lätt få mjölkstockning. Tänk på att man ska få in ett skydd för mjölkläckage också, inte bara jättetutten

Svar på tråden När i graviditeten fick ni större bröst? Och hur mycket växte de?