Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Ice age 3 på dagis?

Så här säger reglerna på bio om åldersgränserna. :

Barn som inte fyllt sju år och som är i sällskap med en person som fyllt arton år får medges tillträde till visning av en framställning som är tillåten för barn från sju år. Barn som fyllt sju år men inte elva år och som är i sällskap med en person som fyllt arton år får medges tillträde till visning av en framställning som är tillåten för barn från elva år.

• Majsan70
    Lillefotan skrev 2010-02-04 17:35:12 följande:
    Majsan: Men det är skillnad om du som vuxen följer med ett barn på till exempel bio, eller att ni kollar på filmen hemma. Men i skolan/förskolan får man inte visa film, det står ju till och med i varningstexten. Och framför allt ska man ju inte visa en film när barnen inte ens uppnått åldern!
    Skola o dagis söker speciella tillstånd för att visa film. Eller rättare sagt så gör de här i vart fall.
    Och ses en film från 7 år i vuxens sällskap så är det OK.

För övrigt hade jag inte brytt mig ett dugg. Det ÄR skönt att titta på film en stund då o då även på dagis. Och Ice Age...tja film är inte värre än man gör den. Min dotter är 6 o tittar på det mesta. Vi tittar alltid tillsammans så klart.
Svar på tråden Ice age 3 på dagis?