Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis

Ice age 3 på dagis?

Finesse skrev 2010-02-05 08:48:05 följande:
    Kajak: Storskillnad på bilar och Ice Age 3.. bilar är inte farlig..
    Jag tycker iofs att talande bilar är läskigare än sengångae och dinosaurier...

TS, jag tycker inte att det är fel i sig att titta på film på förskolan. Inte hellertycker jag rent generellt att det är fel titta på film från 7 år - om vuxna är med. Så är ju åldersgränserna på bio, filmer från 7 år är "barntillåtna" i vuxens sällskap. Däremot tycker jag att man ska välja filmer me omsorg som passar barnen, det aktuella temat osv. Och inte så långa som 1,5 timme. Och inte film så ofta.
    Sen ställer jag mig frågande till vilka rättigheter förskolan har att visa denna film. Jag hoppasatt de har skaffat sig ordentliga rättigheter och inte bara tar med en DVD hemifrån...
  • Veladis
    Finesse skrev 2010-02-06 12:28:20 följande:
    haha om man ser det så.. men har du sett Ice Age 3?
    Ja, jag har sett Ice Age 3, vi har den hemma på DVD. Varken min 6-åring eller min 3,5-åring tycker att den är läskig (men spännande), men vi diskuterar ju mycket vad som händer i filmen osv.

Vad gäller förskolans rättigheter att visa film, så är det inte förbjudet för förskolan att visa film, varken från den ena eller den andra sidan så att säga. Men det är förbjudet att visa vanliga "hemvideos" för privat bruk. Förskolan kan dock få "hyra" filmer, likväl som skolan, på andra sätt, det är fullt lagligt. Men jag tvivlar på att Ice Age 3 är en sådan film...
Svar på tråden Ice age 3 på dagis?