• niiiica

Pop Vindfleecejacka!

Blev sugen på att köpa en Pop Vindfleecejacka till vår lilla tjej som hon kan ha när hon åker vagn och så fram i vår och även sommar. Du som har en sån, tycker du den är bra och användbar? Blir nog på Tradera skulle jag tro. Undrar dessutom vilken storlek jag borde satsa på. Hon är 8 månader, blir 1 år i slutet av maj. Ganska stor är hon väl, 9900 g och 70,8 cm på 8-månaderskontrollen. Velar mellan 80 & 86. Hon har 74 och 80 på de flesta kläder nu.

• Svar på tråden Pop Vindfleecejacka!
  • fia87

Jag hade köpt 86, för det finns en mudd som man enkelt kan vika upp och som stannar uppvikt. Då kan hon ha den längre. Sen köper jag alltid för stora kläder till barnen (ibland lite väl stora)

Fleecen är iallafall den bästa jackan vi köpt till sonen. Han använde den jämt innan det blev dags för vinterjackan.

• Cecci78

De är ganska stora i storleken, min 2-åring har fortfarande sin i 86 o den passar bra, är absolut inte för liten. Hon har annars 92 i kläder. Vindfleecen i 92 är alldeles för stor för henne.

• Leija

Köp en, absolut!!!

Min son har en i storlek 86 och han är 1 1/2 år nu. Den är fortfarande stor på honom. Så jag skulle nog råda dig att köpa en i storlek 80 faktiskt.
    Men köper du en ny från POP affär tycker jag du ska testa på henne vilken som blir bäst, köper du på Tradera tycker jag du ska köpa 80. Sen när hon vuxit ur den kan du ju sälja den och köpa en större då!

• Förälskad

Jätte bra jacka. Tror det skulle räcka med en stl.74 absolut. Min tjej har alltid varit "stor" och hon hade stl. 74 när hon var 1,5 år. Hon vägde då 12 kg.
    Jackan är stor i storleken!

• Lantani

Den är superbra, säger bara köp!

Har en son här hemma som är 15 månader nu. Vid 1 års ålder var han 80 cm lång och vägde 9500 g ungefär.

www.familjeliv.se/hem/lantani/gallery/phpca03hi.jpg

Här är en bild på honom (14 månader på bilden) och med vindfleecen i strl 74, något kort på längden, men armarna är långa.
    Köp den nya modellen av vindfleece, som har muddar, de är superbra och väldigt lätta att vika upp.

• Snuttetass

Min son är 18 månader och har 92 i storlek på de flesta plagg
    förutom på den jackan som är lite stor nu och den är i storlek 86
    så jag skulle ha satsat på en 80 om jag var du.
    Kliv in på pop och testa på henne. sen när du vet hur den sitter handlar du en på tradera istället!

• LHUF

vi har en i strl 86 till vår dotter, den har hon haft sedan i våras. hon fyllde 1 i mars. hon kan fortfarande ha den och muddarna är uppvikta.  hon är nu 87-89 cm lång.

ett av de absolut bästa köpen. Blir helt klart en till när denna blir för liten.
    Tilde 080319
  • Rouqiya

Ni som vet, hur varm är vindfleecen egentligen, ner till vilka temperaturer räcker det att ha endast den med en vanlig tröja under?

Ska också köpa en, älskar de nya muddarna - är så praktiska!

• niiiica

Tack för alla tips!! har inte riktigt bestämt om jag ska köpa ny el. beg. men jag ska nog i vilket fall traska in på affärn och kolla och ev prova  på den lilla Lutar åt strlk 80 iallafall!

• guldplutt

den är super, sällar mig till ovationerna ovan

hade också nöjt mig med 80, PoP har generellt ganska stora storlekar i sina kläder.
Svar på tråden Pop Vindfleecejacka!