• niiiica

Pop Vindfleecejacka!

Blev sugen på att köpa en Pop Vindfleecejacka till vår lilla tjej som hon kan ha när hon åker vagn och så fram i vår och även sommar. Du som har en sån, tycker du den är bra och användbar? Blir nog på Tradera skulle jag tro. Undrar dessutom vilken storlek jag borde satsa på. Hon är 8 månader, blir 1 år i slutet av maj. Ganska stor är hon väl, 9900 g och 70,8 cm på 8-månaderskontrollen. Velar mellan 80 & 86. Hon har 74 och 80 på de flesta kläder nu.

• Svar på tråden Pop Vindfleecejacka!
  • Kajsa71

Om du ska köpa på Tradera, kolla så att det är muddar i ärmslutet, det är såå praktiska! På lite äldre jackor så är det ingen mudd...

Kolla i butik nu, fyndade själv en på rean i förrgår{#lang_emotions_tongue_out}

• niiiica
    Kajsa71 skrev 2010-02-05 08:38:29 följande:
    Om du ska köpa på Tradera, kolla så att det är muddar i ärmslutet, det är såå praktiska! På lite äldre jackor så är det ingen mudd... Kolla i butik nu, fyndade själv en på rean i förrgår
    Ah, så de finns med på rean alltså? Gött om man skulle hitta en där! Vad fick du ge för den?
  • guldplutt
    niiiica skrev 2010-02-05 08:40:31 följande:
    jag köpte också en på rean, i strlk 74. minns inte priset exakt, men det var iaf 30% rea. nu är det nere i 50%, men det är också väldigt utplockat i storlekar.
  • Förälskad

Jag köpte en stl. 80 till min kille idag. Den kostade 275:-, hade kostat 395:-, på Po.p

• Förälskad
    guldplutt skrev 2010-02-05 08:42:48 följande:
    Det är inte 50% på windstoppern utan 30% fortfarande.
  • Förälskad

Bor du i Gävle TS finns det en windstopper kvar i stl. 80 tror jag det var, till tjej, en mörkrosa.

• Frannyfine

Mitt tipd är att åka till butiken och prova. Personalen på Polarn är grymma (iallafall i Skövde) Dom vet exakt vilken storlek man ska ha nu och även om det är en bit framåt. Dom hjälper till att prova och allt. Dom är så bra!

Den som väntar på något gott...
  • Lantani

Köpte en 86 idag på rea, 275 kr.
    Titta i galleriet, där har jag bild på sonen i både 74 och 86

• niiiica

Var o kollade i butiken i går, men såg inte till några vindstoppers på rea tyvärr... Men det finns ju i en massa fina färger till ord. pris. Får se om jag kan lyckas hitta nån på Tradera först. Blir en strlk. 80 iallafall.

Tack för era tips!
  • Emmylou

Jippiiii för att alla är positiva användare! Fyndade en sådan jacka på rean, 50 %. Ser fram emot när sonen kan börja använda den till våren!

• mejmej

ni som verkar ha koll vad skiljer pops från de som finns på tex lindex och kapahl? har hart en pop nu som är lite liten och funderar på var det skall bli nu. visst muddarn finns ju inte men annats?

• Lantani
    mejmej skrev 2010-02-07 10:24:34 följande:
    ni som verkar ha koll vad skiljer pops från de som finns på tex lindex och kapahl? har hart en pop nu som är lite liten och funderar på var det skall bli nu. visst muddarn finns ju inte men annats?
    Jag vet egentligen inte vad som är skillnaden mellan pops och tex lindex vindfleecar, däremot så får man ut väldigt mycket mer för pops än lindex om man säljer på tex tradera sen. Jag har inte haft lindex eller kappahls vindfleecar, men vet iaf att kvaliten och 2:a hands värdet är super på pops, samt muddarna, som jag älskar!
  • Frannyfine

skillnaden mellan pop och lindex etc överlag är : nästan outslitlig kvalité, kanonbra garantier i butik och till och med sömnadsservice om något mot förmodan skulle bli fel. Kost sagt den service en småbarnsförälder behöver för man varken har tid pengar eller lust att köpa overall till en 4-åring 2-4 ggr på en vinter eller byxor till barnen varannan månad för att det inte håller..

Därav det högre priset.

Nej jag jobbar inte åt Pop

Den som väntar på något gott...
Svar på tråden Pop Vindfleecejacka!