Min 8-åring stjäl från klasskompisarna
Jag har en son född i böjan av -02.
Innan jul ringde en av hans lärare hem och berättade att han hade stulit leksaker ur en klasskamrats väska, de hade pratat med honom och han hade lämnat tillbaka leksakerna och bett om ursäkt till klasskamraten. Vi hade ett långt samtal hemma med sonen där vi uttryckte att detta inte var okej samt gav honom konsekvens av sitt handlande.
Vi trodde att detta hade gått in, men igår fick vi ett nytt samtal utav en av hans lärare och hon berättade att han ännu en gång hade stulit en leksak ur en klasskamrats väska, detta var i förra veckan. De hade pratat med honom och han hade lämnat tillbaka leksaken och bett om ursäkt till klasskamraten. Hon berättade även att han hade blivit påkommen med att stå och rota i en annan klasskamrats väska, igår. Vi har nu pratat med honom ytterligare en gång och uttryckt att detta absolut inte är okej, vi har även tagit ifrån honom den typ av leksaker som han har gått och stulit av andra. Han säger att det även är två andra som stjäl, precis som gången innan jul var han inte heller ensam. Om detta har framkommit till lärarna vet jag inte.
Mej veterligen är det ingenting han saknar i leksaksväg då han precis har fyllt år och fått nya leksaker samt att det nyligen var jul och även då fick han nya leksaker (både i födelsedagspresent och i julklapp fick han den typ av leksaker som han har stulit), så jag kan inte tänka mej att det beror på det. Hur som helst så känner jag en enorm frustration och vet inte hur vi ska gå till väga för att få ett stopp på detta. Jag behöver all hjälp och vägledan vi kan få.
Tack på förhand.