• studentmamman

Har du blivit utsatt för påhopp?

Har du blivit utsatt för personliga påhopp, kränkande kommentarer eller mobbning här på forumet?

Just nu gör 4 studenter från Södertörns Högskola en undersökning just om mobbning på föräldraforum. Klicka på länken och berätta din historia.

http://student.ktd.sh.se/~sh09hf8435/enkat.html

Tack för hjälpen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 11:39
    Enkäten kommer att ligga ute under hela dagen idag och tas bort i kväll. Om du har något som du vill få berättat, fyll i enkäten!

• Svar på tråden Har du blivit utsatt för påhopp?
  • Abrakadabra

Kanske ska understrykas att ni vill få svar även från dem som INTE har blivit utsatt för påhopp? Jag tror att risken är stor att det kommer att verka som att en oproportionerligt stor andel har blivit utsatta för påhopp. (Den här typen av undersökning kan naturligtvis aldrig ge svar som man kan ge någon slags statistisk betydelse, men i alla fall.

• studentmamman
    Abrakadabra skrev 2010-02-05 13:43:29 följande:
    Kanske ska understrykas att ni vill få svar även från dem som INTE har blivit utsatt för påhopp? Jag tror att risken är stor att det kommer att verka som att en oproportionerligt stor andel har blivit utsatta för påhopp. (Den här typen av undersökning kan naturligtvis aldrig ge svar som man kan ge någon slags statistisk betydelse, men i alla fall.
    Självklart får alla svara på enkäten, men den riktar sig främst till de som har blivit utsatta eller känner någon som har det. Det är en explorativ undersökning och vi kommer inte dra några statistiska slutsatser.
  • lövet2

Det är dåligt när påhopp, kränkningar och mobbning klumpas i hop, eftersom det inte är samma sak. Enkäten kunde ha gjorts bättre!

• studentmamman
    lövet2 skrev 2010-02-08 16:59:10 följande:
    Det är dåligt när påhopp, kränkningar och mobbning klumpas i hop, eftersom det inte är samma sak. Enkäten kunde ha gjorts bättre!
    Intressant att du säger så eftersom du inte har läst vilka definitioner som vi använder, vilket forskningsfråga eller syfte vi har osv. Enkäten fyller sin funktion för omfattningen av den undersökning som vi gör, och den tidsplan och skoluppgift som vi har. Ambitionen är att få en bättre bild av ämnet för framtida forskning, inte för att komma med en lösning av problemet eller kunna påvisa statisktisk säkerställda slutsatser eller korrelationer. 

Läs gärna rapporten när den är klar så får du en bättre bild. Återkom gärna och berätta vad du tycker då. Det är roligt och bra att få kritik. Hoppas att du svarade på enkäten ändå.
  • lövet2
    studentmamman skrev 2010-02-08 22:26:15 följande:
    Hoppas att du svarade på enkäten ändå.
    Ja, jag svarade på enkäten och försökte klargöra att jag utsatts för påhopp många gånger men inte för mobbing. Men följdfrågorna förutsatte hela tiden att det rörde sig om mobbing ...

Svar på tråden Har du blivit utsatt för påhopp?