• BigDaddy

Hur ofta ska man byta BH?

Precis som rubriken lyder: hur ofta byter ni damer Bh? Och hur ofta ska man för att undvika ofräschhet? Hur ofta för att hålla saker och ting spännande där hemma? 

• Svar på tråden Hur ofta ska man byta BH?
  • Anonym (cc)

Just nu byter jag varje dag, ibland flera gånger om dagen, men då ammar jag och läcker som en ko :(

• BigDaddy

Vilken fantastisk uppsjö svar. Tackar verkligen alla deltagare. Jag tror att damer med större bröst har svårare att få tag på bh:ar och att de därmed har en lägre bytesfrekvens. Däremot tror jag att bh:ar blir smutsigare snabbare än övriga kläder och skall nog inte jämföras med tshirtar. 

• Anonym

Men ni som byter varje dag - tvättar ni era BH:ar för hand?
    Jag har fått stränga order att inte tvätta i maskin eftersom byglarna kan förstöra tvättmaskiner. Det har varit totalförbud för BH-tvätt hos de senaste 3 hyresvärdarna jag har bott hos.

Eftersom jag är lat och avskyr att tvätta för hand använder jag hellre linne än BH numera.

• ShanghaiLily
    Anonym skrev 2010-02-06 22:30:41 följande:
    Men ni som byter varje dag - tvättar ni era BH:ar för hand? Jag har fått stränga order att inte tvätta i maskin eftersom byglarna kan förstöra tvättmaskiner. Det har varit totalförbud för BH-tvätt hos de senaste 3 hyresvärdarna jag har bott hos. Eftersom jag är lat och avskyr att tvätta för hand använder jag hellre linne än BH numera.
    Den dan nån uppfinner kallingar med push-up och stålbågar för att männens små sladdriga kukar ska se större och sexigare ut så vi inte skrattar ihjäl oss, då ska jag också börja tvätta mina bh-ar för hand. Om killarna tvättar sina kallingar för hand givetvis. Kräv att hyresvärden uppfinner tvättmaskiner som är till även för kvinnor, annars anmäler du honom för diskriminering ha!

Nä, skämt åsido, jag har tre-fyra stycken som jag växlar med under veckan. En kan jag ha på jobbet ett par dar irad, en annan som jag tar på efter duschen hemma som är lite mjukare, en tredje som sitter snyggt under en finare top/blus och en fjärde som jag växlar mellan alla de andra med. I snitt har jag samma bh tre-fyra gånger innan tvätt. Men då hinner jag ju duscha flera gånger och ha andra bh-ar på mellan.

Eller menar ts hur länge man har samma bh innan det är dags att köpa ny? för att hålla saker spännande hemma?

Ja, jag handlar underkläder hela tiden. Senast idag kom jag hem med en liten påse från kappahls nya kampanj www.kappahl.com/sv/products/dam/dam/Underklader2/BH/  den som tjejen på bilden har plus jättefina trosor. (inte dom enorma på bilden) och min sambo kikade ner i påsen men orkade inte ens ta upp dom och titta. Sånt intresse är det för bh-ar här hemma. Blä
  • kentafinell

Hummm, borde väl bytas lika ofta som man byter tröja eller liknande.

Förövrigt så blir jag förvånad att tjejer inte vet om något som kalllas för "tvättpåse". En liten tun nätpåse som gör att man kan tvätta bygel-BH och liknande saker utan att oroa sig för att tvättmaskinen ska paja...

• XLinneaX

Oj oj vad det finns människor som är mani vad gäller renlighet. Jag byter trosor och strumpor varje dag, resten tvättar jag när de ser eller luktar smutsigt. Tvättar BH:ar sällan i maskin eftersom de slits så fort då, dessutom får de fodrade bygelbh:arna en konstig form och ibland snurrande axelband vilket är väldigt fult.

• Anonym

Beror väll på hur svettiga tuttar man har det! är ju inte samma sak som armhålor tycker jag iaf

• Anonym
    kentafinell skrev 2010-02-06 22:56:29 följande:
    Hummm, borde väl bytas lika ofta som man byter tröja eller liknande. Förövrigt så blir jag förvånad att tjejer inte vet om något som kalllas för "tvättpåse". En liten tun nätpåse som gör att man kan tvätta bygel-BH och liknande saker utan att oroa sig för att tvättmaskinen ska paja...
    Fast om bygeln åker ur BH:n stoppar inte tvättpåsen. Jag har förstört en maskin trots tvättpåse.
  • ShanghaiLily
    kentafinell skrev 2010-02-06 22:56:29 följande:
    Hummm, borde väl bytas lika ofta som man byter tröja eller liknande. Förövrigt så blir jag förvånad att tjejer inte vet om något som kalllas för "tvättpåse". En liten tun nätpåse som gör att man kan tvätta bygel-BH och liknande saker utan att oroa sig för att tvättmaskinen ska paja...
    hallå, kan bågen gnaga sönder tyget på själva bh-n och leta sig ut därifrån, då borde den rimligtvis även kunna ta sig ur en tunn påse med massor med hål i!

Tvättpåse = fejk
  • Anonym (hm)

jag är gravid nu och kan bara ha 2 bhar.. har väl 6-8st annars... =)

jag tvättar dem omlott för hand.. dvs ena har jag på mig och tvättar andra.. så att man alltid har en ren bh på mig..
    har samma bh på mig max 3dagar i sträck..

tvättar dem förhand i vaaaarmt vatten och tvål i handfatet.. ;)

Svar på tråden Hur ofta ska man byta BH?