• lyckligmamma

Hur ser du på alkohol och graviditet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ser du på alkohol och graviditet?
  • Pretty Banana

Personligen skulle jag inte dricka alls, men samtidigt inser jag att det inte är bevisat att det är farligt att dricka små mängder, och därför vill jag inte säga att det "ska" vara nolltolerans, och jag dömer inte de som dricker något glas då och då.

• ming

Inte nolltolerans, då jag tycker att lättöl och Herrljungacider är helt okej. En klunk vin tycker jag inte heller gör något. Jag valde sjunde alternativet.

• isvinter

För min del var det nolltolerans, men hur andra väljer att göra är inte min sak.

• April Mamma

Jag drack några klunkar vin ur sambons glas i slutete av min andra graviditet.

• Dr Mupp

Jag har kört nolltollerans, men nån klunk här eller där är inget jag reagerar på om en gravid tar.

• tamate

tycker det är ok med lite grann bara det är sällan.

sedan förstår jag inte hysterin med alkohol, finns ju dom som kulpar i sig kaffe och trycker i sig chips och diverse grejer och jag har svårt at tänka mig att det är så nyttigt för barnet. jag dricker inte kaffe men det har hänt vid några få tillfällen och jag blir alldeles darrhänt och svettig ave n halvkopp och så ser man gravida som drar i sig kopp efter kopp och då blir jag lite fundersam när samma person ger ett ramakri över att någon dricker lite vin. tycker det har blivit så fokuserat på rökning och sprit när man ska tänka på hela bilden och blir lite less på när såna som mig som nästan aldrig dricker sprit i vanliga fall helt plötsligt blir påhoppad av folk som säger, ja du dricker väll inte sprit va, men hallå såg du mig dricka sprit före graviditeten??? varför skulle jag börja pimpla vin nu om någon gång ha ha
  • nano

Tycker noll tolerans och upp till ett halvt glas. Men jag tänker INTE sitta och titta "elakt" på de som dricker 2 glas, det är upp till varje gravid männsika att bestämma själv. Min egen hållpunkt är dock det jag nämde först.

Har lite samma tanke över koffein och vissa sötningsmedel. En till två koppar kaffe är ok per dag men att dricka en massa kaffe/cola är inte heller särskilt bra.

• Matillin

För egen del tycker jag det är ok att smaka som i 1 klunk eller så.
    Men jag skulle inte tycka det var hemskt om någon annan satt och drack 1 glas vin heller.
    Men för egen del så tycka jag inte det är värt att chansa.

• VulgusProfanum

Alkohol och graviditet hör inte ihop.

Svar på tråden Hur ser du på alkohol och graviditet?