Anonym skrev 2010-02-05 22:11:54 följande:
Jag har varit i exakt samma sits. Saknar fortfarande, men inte lika öronbedövande. Men den där samhörigheten, den är försvunnen, och jag kan inte hitta den med någon annan. Vad gör man...
Samm här och jag försöker förlika mig med mina känslor för den här mannen jag älskar. Jobbar på att acceptera att det är så och sedan ändå samtidigt vara öppen för nya relationer. Är ganska färskt så vet ej om det kommer funka men det har funkat tidigare när jag för försökte komma över min första stora kärlek. Jag kommer alltid älska honom och har förlikat mig med detta och kunnat älska igen - sådan jävla otur dock att jag än en gång förlorat kärleken. Tycks ha haft lite otur med kärlek i mitt liv - eller tur beroende hur man ser det - att älskat starkt två gånger är kanske få förunnat. Tyvärr blev det ju inga direkta relationer med någon av dessa utan relationerna har jag istället ägnat åt flera "tuppar" jag egentligen inte älskat fullt ut - kanske inte bara haft otur utan helt enkelt satsat fel!
Tipset jag försöker följa och föreslår att ni hänger på är:
Satsa rätt i fortsättningen och förlika dig med dina känslor - dvs träng inte undan dem, stäng ej av dem eller blås mer liv i dem utan stå ut/lär dig leva och bli vän med dina känslorna - då förstår du också bättre dig själv och kan öka din självkänsla - god självkänsla tror jag är nyckeln till framgång och kärlek.
Jobbat själv en jävla massa med detta så jag vet.
Lycka till!