• Anonym

otroligt riklig mens efter abort...lite äckelvarning..

jag gjorde en kirurgisk abort för lite mer än 1½ månad sen..och fick min nu i dagarna min första mens efter det engreppet. de förts a2-3 dagarna var bara som en liten blodig flytning...men nu idag är det som om allt rinner ur mig!!!
    jag måste byta binda minst 2 ggr/halvtimmen, det bara rinner och rinner när jag väl sitter på toaletten och ska tvätta ren mig....det kommer klumpar...så äckligt!!!

har aldrig någonsin haft så här rikligt!! är det normalt tro efter en abort?

• Svar på tråden otroligt riklig mens efter abort...lite äckelvarning..
  • Anonym

Jag genomgick en sen abort och min första mens hade jag störtblödningar. Ringde gyn och de sa att det var kroppens sätt att återställa sig. Jag köpte cyklo-f som hjälpte mkt. Hoppas att det blir bättre.

• Anonym

Jag hade också så där efter min abort. Jag fick dock genomgå två aborter då min första misslyckades. Sedan dess (februari &mars 2009) har jag varit tvungen att gå på toa minst varje halvtimme för att det kommer så mycket + att jag har så ont i livmoder och smärtan strålar ut i överdelen av låren. Enligt min läkare kan det uppstå nya blodkärl efter en abort som spricker varje gång man får mens, jag har fått kraftiga tabletter mot smärtan. Uppsök läkare om detta fortsätter.

• Anonym

Första mensen kan vara väldigt riklig. Själv åkte jag in för jag trodde att något va fel på mig. Men det visade sig vara mens :)

• Anonym

då vet jag...det lugnade ner sig senare på kvällen...och sen har det varit "lugnt" så att säga...hopaps det blir bättre nästa gång...

Svar på tråden otroligt riklig mens efter abort...lite äckelvarning..