• Manna0305

Ikea Kök

Någon som erfarenhet av Ikea kök. Jag och min man funderar starkt på ett kök från Ikea.

Vi tycker vi har inte den ekonomin för ett dyrare kök. 

Vi hade tänkt Lindingö samt inbygd ugn & mikro samt en spis häll.

Jag är tacksam för alla tips & idéer Både bra & dåliga

Stolt & Lycklig
  • Svar på tråden Ikea Kök
  • MiisPiis

Vi har ett IKEA-kök, tror det finns under mina bilder. Jag tycker deras vitvaror, ugn o spis och micro är sådär bara. Men luckor o stommar är helt OK och mycket prisvärda!

• Manna0305
    MiisPiis skrev 2010-02-06 18:47:55 följande:
    Vi har ett IKEA-kök, tror det finns under mina bilder. Jag tycker deras vitvaror, ugn o spis och micro är sådär bara. Men luckor o stommar är helt OK och mycket prisvärda!
    Ni ser ut att ha jätte mysigt kök. är det ädel vit ni har på era luckor? Vad är det som gör dem bara så där?
    Stolt & Lycklig
  • Örnie

Vi hade ett IKEAkök under ett par år. Det är väldigt viktigt att det byggs upp av någon som är bra på det. Min man gjorde det bra för att vara första gången, men det var verkligen väldigt jobbigt. Sen är det en hel del grejor som kanske inte är så bra, jämfört med dyra kök, t ex fötterna till underskåpen. Avloppsröret från vasken var inte så optimalt och sen hade vi en låda i sockeln, vilken samlade damm. 

Vi flyttade sen och köpte ett dyrare kök och jag måste säga att där ser man verkligen kvalitetsskillnader. 
    Men egentligen var IKEAköket helt okej om man nu vill spara. Tror dock inte att det är för "evigheten" som de köksskåp jag har haft både i mitt barndomshem (-60-tal) och i hyreslägenheter (-40-50-tal). Räkna med att förnya er om några år.
    Kylskåp och spis osv var inte IKEA, så det kan jag inte uttala mig om.
  • MiisPiis
    Manna0305 skrev 2010-02-06 19:00:01 följande:
    Ni ser ut att ha jätte mysigt kök. är det ädel vit ni har på era luckor? Vad är det som gör dem bara så där?
    Ja, ädel vit. Mycket nöjd med luckor och skåp. Spisen är trög, tar lång tid innan värmen infinner sig. Och micron måste man ha på längre än vår gamla för att uppnå samma effekt. Men detta vänjer man sig vid.....
    Spisen har jag vid närmare eftertanke inget att klaga på. Och inte heller diskmaskinen.
  • ANER

Vi satte in Ikea kök för 1/2 år sen och är jättenöjda med det.
    Vi har inbyggd ugn och micro samt spishäll på köksö.
    Men det vi är mest nöjda med är vårat "elskåp" ett dragskåp där kaffebryggare, vattenkokare, brödrost m.m förvaras, eluttag finns i skåpet och att vi satte in 2 diskmaskiner.

• queenofangels

håller på o sätta in ett ikea kök just nu o de verkar funka jätte bra, inte speciellt jobbigt. visst många bitar men de kunde även ja hjälpa till med så de va lätt. o prisskillnaden på ikea gärfört med andra skilde på över 100000:- då e de värt o ta ett billigare kök. har ugn, spishäll, mikro o fläckt från ikea.

• Ansi30

Vi köpte radhus och i oktober rev vi ut det köket som satt där och byggde ett helt nytt Ikeakök med Lidingö skåpluckor. Vi är jättenöjda. Dock tog vi inte ngn bänkskiva från Ikea utan köpte en från Bauhaus. Lite dyrare men den blev verkligen pricken över i:t.

Vi köpte inga vitvaror från Ikea utan allt är Miele.
    Lycka till med köket!
Svar på tråden Ikea Kök