Inlägg från: Anonym ((J)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((J))

ang testamente/önskemål om vårdnad om något händer vårdnadshavaren

Det här har varit min största skräck om jag skulle dö..

Min största dotter har en annan pappa än min grabb + väntande barn.. Hon har träffat honom hela 15-20 gånger under 10 år.. jag har riktigt drömt mardrömmar om detta nu under graviditeten att jag skulle dö och hon blir tvungen att flytta till honom och han hindrade umgänge mellan syskonen och styvpappan (som under 4 år nu fungerat som hennes pappa)..

Dock så heter det att vi har gemensamvårdnad.. *suck* så då är det väl sak samma vad jag tycker om var hon ska hamna om det värsta nån gång skulle hända...

Fick också upp ögonen på att tänka på vad som skulle hända om sambon min dör i nu läget.. Visst är jag mamma till hans biologiska barn.. men visst här det så att hans "arv" skulle kontrolleras av hans närmaste biologiska släkting?

Vilket i såfall innebär hans biomamma eller halvsyster.. vilka vi inte har kontakt med alls.. sambon var fosterbarn sedan spädbarnstiden.. Jag skulle verkligen inte vilja vara beroende av någon av dom två..

Svar på tråden ang testamente/önskemål om vårdnad om något händer vårdnadshavaren