Ni som inte äter socker....
Hej!
Jag har av olika anledningar slutat äta socker och undrar om det är några här som tillfälligt eller permanent inte äter socker? Jag vet inte om det är tillfälligt eller för en lång tid eller för alltid. Jag vet inte om jag kan bestämma det ens. Tar en dag i taget och mitt första mål är två månader.
Berätta gärna varför ni avstår, hur det går, tips mm.
Jag har själv ett stort sockerberoende och söker tröst, avslappning i div sötsaker. Men nu har jag hållt mig sedan första jan. I början upptäckte jag socker i nya saker hela tiden, tex. senap, dressing etc. Men nu är jag van. Positiva effekter är att jag tappar vatten och kanske lite fett oxå. Hade väldigt svullna ben förut, de är mycket smalare och har inte värkt som förut. Smaksinnet har blivit mycket starkare. Frukt är Sött och vitkåll är Sött.
Men det är svårt också, suget är kvar ofta, (o)vanan att slappa framför tvn med godis. Det är nästan sorgligt vad tomt det är. Och det är svårt att förklara för alla hela tiden, det är inte populärt att inte delta i fika etc. Det är ju ingen ätstöring jag har att inte äta socker men det känns nästan som andra tycker det.
Men jag håller ut. Behöver lite kompisar, stöd, hoppas fler känner samma.