• karita1977

intresserad?

HUR visar ni män/killar att ni är intresserade av en kvinna när ni står och pratar med henne? Vilka signaler omedvetna eller medvetna ska man leta efter???

• Svar på tråden intresserad?
  • VonBulldog

Är det en riktig MAN du har framför dig MÄRKS det så oroa dig inte. Märks det inte är det ju ändå bara en FJÖNT.

• Anonym

Nyfikenhet, ögonkontakt, uppmärksamhet.

Ibland dras ögonen till nån detalj på kroppen eller ansiktet som jag blir intresserad av just för att jag är intresserad av tjejen ifråga. Kan liksom börja snegla på ena örsnibben mitt under ett samtal. Det verkar nog lite oartigt men det beror alltså på attraktion. :)
    Men ögonen är ju det bästa att titta på, vilket lämpar sig väl för artig konversation.
  • mrbiig
    karita1977 skrev 2010-02-06 22:15:10 följande:
    HUR visar ni män/killar att ni är intresserade av en kvinna när ni står och pratar med henne? Vilka signaler omedvetna eller medvetna ska man leta efter???
    då lånar jag frågan och ställer den till tjejerna,hur /vilka signaler ser man hos er
  • karita1977

tack för era svar {#lang_emotions_smile}. Men jag vill gärna ha mer detaljer om hur ni uppför er?! Han ler mycket mot mig, och ser mig i ögonen nästan hela tiden vi pratar, jag vill verkligen ta nästa steg, men vet inte hur. Eller vad jag ska säga för att han ska förstå att jag vill vara mer än vän...

• Anonym (att)

Är det inte såna där saker som att man intresserar sig, står vänd mot (inte nödvändigtvis nära), inte ryggar oM den andra kommer nära, ler mycket, men också samtidigt verkar på helspänn eftersom man mitt i försöken att visa intresse är livrädd att det inte ska tas väl emot...?

Själv kan jag bli sån att jag inte vågar stirra på personen i många sekunder i taget, men däremot ser jag på personen många korta ögonblick under den stund man träffas/är i samma rum. Försöker se på personen när han/hon inte ser, för att memorera utseendet...om jag gillar nån har jag otroligt svårt att ha kvar en inre bild av den personen när vi inte ses, väldigt irriterande
    läste nånstans att män sätter händerna i fickorna, lutar sig snett mot vägg/möbler, och att kvinnor pysslar med håret och håller armarna högt upp vid attraktion - har ingen aning om det stämmer ens i vissa fall, det kan lika gärna vara ren BS
    Fler som vill bygga på med tecken på attraktion?
  • karita1977

jag tror att man kan läsa av människor och deras tankar rätt bra om man kan kroppsspråk! Killar har ni förslag på vad jag ska säga utan att göra bort mig (om han inte är intresserad) för att få honom att fatta att jag vill vara mer än vän?

• Anonym
    karita1977 skrev 2010-02-07 11:14:11 följande:
    jag tror att man kan läsa av människor och deras tankar rätt bra om man kan kroppsspråk! Killar har ni förslag på vad jag ska säga utan att göra bort mig (om han inte är intresserad) för att få honom att fatta att jag vill vara mer än vän?
    Hm, du vill visa intresse men utan att kunna bli avvisad? :) 
    Fråga saker om honom. Om han svarar och kanske till och med frågar om dig så är det positivt. Om du är nyfiken på honom så blir han nyfiken tillbaka till slut, om han känner något för dig. Visa att du vill veta mer om honom. De flesta gillar ju det, och så bygger ni upp förtroende för varandra om ni pratar om personliga saker. Och samtidigt är det helt okej att vara nyfiken på andra, dvs man tappar inte ansiktet om någon backar undan.
  • karita1977

hej #8! ja, alltså jättebra tips,men vi har redan kommit förbi det, vi pratar mycket ,jag är intresserad av honom och hans liv han är intresserad av mig och mitt. Men jag menar liksom nästa steg efter det!Jag har lust att typ fråga, kan inte jag få en kram eller puss eller nåt. Men det skulle bli så pinsamt om han bara ser mig som en kompis och jag frågar nåt sånt. Det är därför jag försöker kolla efter det där lilla extra, signalerna!

• karita1977

#4: jag tycker att det känns som en attraktion i luften, men jag kan ju känna fel??

• karita1977

plus att vissa killar inte vill att man ska vara för framåt, dom vill ta första steget!

• Anonym
    karita1977 skrev 2010-02-07 14:52:51 följande:
    plus att vissa killar inte vill att man ska vara för framåt, dom vill ta första steget!
    Men lika ofta är det tvärtom. Men visst, varken tjejer eller killar gillar väl folk som är för påflugna.

Mitt nästa tips är: alkohol. Hamna i ett läge där ni tar en öl eller två så blir det nog betydligt lättare att göra närmanden.
  • ShanghaiLily

Jag vet inte om jag visar nåt rent kroppsligt men jag blir lite speedad istället och snackar och skämtar hela tiden på ett småkaxigt dominant sätt och nästan förolämpar killen fast på ett roligt sätt...  Har nog lite sjuk humor,,,

Om man jobbar ihop så kan det va kommentarer som: jaha här står man visst bara och dräller, tror du lönen betalar ut sig själv bara för att du står här och ser upptagen ut, nä sätt fart nu annars ska jag smiska upp dig med närmaste skohorn" osv osv..  Eller" jaha, det är vad du tror kanske, men det kan ju inte du rå för" så fort nån säger nåt... 

Eller bara gå förbi och slänga ur sig kommentarer rätt ut i luften som om man mumlar för sig själv.. typ " men shitt va killarna är söta nu för tiden, undra om man skulle ta och supa ner han nån dag...!!" på ett lite skämtsamt sätt..  och sen stanna upp och säga ganska högt och överdrivet "Men guuud, va säger jag",  med ett stort flin..

Jag lovar, du kommer märka ganska fort om han är intresserad och tar det som en komplimang...=)

Jag får lite raggnings-tourettes med andra ord och säger saker hela tiden som kan bli rätt pinsamma men i 90% av fallen så funkar det super...

• karita1977

prince charming; det ligger mycket i det! att om ni står kvar så finns det anledning till det {#lang_emotions_smile}. Jag blir toookig, jag gör allt utan att gå över gränsen för att vara påflugen,och han besvarar mina långa blickar (typ när vi avslutat en mening så håller jag kvar hans blick)men det måste hända nåt meeeer!

• redneck girl
    VonBulldog skrev 2010-02-06 23:49:06 följande:
    Är det en riktig MAN du har framför dig MÄRKS det så oroa dig inte. Märks det inte är det ju ändå bara en FJÖNT.
    =)
  • karita1977

haha redneck girl! jag tyckte också den var bra {#lang_emotions_smile}

• Anonym
    karita1977 skrev 2010-02-09 17:49:21 följande:
    haha redneck girl! jag tyckte också den var bra
    Inget illa menat men både du och redneck girl verkar ha riktigt dålig humor :) Gillar ni buskis också, typ Stefan o Krister?
Svar på tråden intresserad?