• Anonym

intresserad?

Nyfikenhet, ögonkontakt, uppmärksamhet.

Ibland dras ögonen till nån detalj på kroppen eller ansiktet som jag blir intresserad av just för att jag är intresserad av tjejen ifråga. Kan liksom börja snegla på ena örsnibben mitt under ett samtal. Det verkar nog lite oartigt men det beror alltså på attraktion. :)
    Men ögonen är ju det bästa att titta på, vilket lämpar sig väl för artig konversation.
  • Anonym
    karita1977 skrev 2010-02-07 11:14:11 följande:
    jag tror att man kan läsa av människor och deras tankar rätt bra om man kan kroppsspråk! Killar har ni förslag på vad jag ska säga utan att göra bort mig (om han inte är intresserad) för att få honom att fatta att jag vill vara mer än vän?
    Hm, du vill visa intresse men utan att kunna bli avvisad? :) 
    Fråga saker om honom. Om han svarar och kanske till och med frågar om dig så är det positivt. Om du är nyfiken på honom så blir han nyfiken tillbaka till slut, om han känner något för dig. Visa att du vill veta mer om honom. De flesta gillar ju det, och så bygger ni upp förtroende för varandra om ni pratar om personliga saker. Och samtidigt är det helt okej att vara nyfiken på andra, dvs man tappar inte ansiktet om någon backar undan.
  • Anonym
    karita1977 skrev 2010-02-07 14:52:51 följande:
    plus att vissa killar inte vill att man ska vara för framåt, dom vill ta första steget!
    Men lika ofta är det tvärtom. Men visst, varken tjejer eller killar gillar väl folk som är för påflugna.

Mitt nästa tips är: alkohol. Hamna i ett läge där ni tar en öl eller två så blir det nog betydligt lättare att göra närmanden.
  • Anonym
    karita1977 skrev 2010-02-09 17:49:21 följande:
    haha redneck girl! jag tyckte också den var bra
    Inget illa menat men både du och redneck girl verkar ha riktigt dålig humor :) Gillar ni buskis också, typ Stefan o Krister?
Svar på tråden intresserad?