Inlägg från: Cerdrica |Visa alla inlägg
  • Cerdrica

Thailand eller Taiwan?

xena skrev 2010-02-08 13:39:45 följande:
    BFA har inga kvotplatser till Thailand i år, så möjligheten att adoptera därifrån finns inte i år.
    Inte heller FFIA får skicka några ansökningar till Thailand i år. Antagligen kommer väl AC gå ut med samma besked. Tråkigt för de som väntar på att få skicka men bra agerat tycker jag då väntetiden drar iväg och blir längre och längre.
    Den som lever får se
  • Cerdrica

Du kan bara skicka papper till ett land ja. Men skickar du till Taiwan via BFA kan du fortsätta vara medlem hos tex AC och samla kötid där och skicka till ett annat land (eftersom AC inte har Taiwan) sen när ni vill ha syskon.

För min del tror jag inte att väntetiderna i Thailand kommer sjunka, i alla fall inte på ett år. Det överges allt färre barn och det är många (från flera länder) som har papper i landet. Om man skickar om ett år (förutsatt att man får det) kommer man nog ha ett par års väntetid på bb ändå.

Jag hade satsat på Taiwan. Fast med tanke på hur väntetiderna växer i de flesta länder kan det bli så att det blir mer än två års väntetid för att få skicka till Taiwan. Väntetiden som anges är ju den som gäller just nu, bara så ni är medvetna om det.

Den som lever får se
Svar på tråden Thailand eller Taiwan?