TomMon skrev 2010-02-08 21:33:13 följande:
Tack för era svar, Taiwan är nog det som vinner när vi funderar över det hela också. Just pga tiden, den betyder så mycket att det nog är värt några tusenlappar till.Jag visste inte att det inte blir ngn kvot alls i år från Thailand, jag fattade det bara som att kvoten inte kommit ännu, men då är det alltså kört för 2010? Det låter ju inte alls bra, då blir väntetiderna helt sjukt långa till Thailand då med andra ord... Tur att man inte hunnit skicka iväg några papper än, vad besviken man hade blivit. Hoppas det finns möjlighet för dem som gjort det att ändra sitt val. Vad har ni valt för land? Jag hade så svårt att hitta aktiva trådar med Thailand/Taiwan, jag letade och letade (är ingen hejare på det här med forum, så det är nog hos mig felet ligger...). Tack för era svar!MvhTomMon
Nyheten om att man inte får skicka ansökningar till Thailand kom idag men var väl inte helt oväntad då väntetiderna blir längre och längre.
Det finns flera familjer här som adopterar från Taiwan tror jag så du kan säker få svar på dina frågor om du startar en ny tråd om det. Det är ett fantastiskt land och adoptionerna verkar rulla på bra. Många äldre barn behöver familj men det finns även yngre. BFA söker familj till ett antal barn från Taiwan just nu.