• Hopefully01

kan man bada i simhall när man är gravid?

Ni som är gravida, vågar ni bada i simbassäng eller på badhus när ni är gravida? Det bör väl inte vara ngn fara för bakterier eftersom det ju inte kommer in bakterier till bebis väl?
    Eller hur funkar det, bör man undvika att simma där?

Älskar mina barn!
  • Svar på tråden kan man bada i simhall när man är gravid?
  • Paincake

Ingen fara på taket! Det är väl ifall vattnet har gått eller slemproppen släppt som man ska vara lite försiktigt, men annars är det väl nästintill en rekommendation att simma under graviditeten.

• tildabelle

Jag har gått på babysim 1 gång i veckan med min son trots att jag är gravid. Än så länge har det itne hänt nåt och nu är jag i vecka 23.

• gullunge1

frågade min bm det i fredags o hon sa att de bara e o simma att de e bra för kroppen o hålla igång o så...
    man kan simma enda tills vattnet går

bf 29/3-10
  • Näset

Men man ska inte bada bubbelpool har jag läst då det kan komma bakterier som kan ge infektioner (inte för bebbis) utan i underlivet.

• beccami

Dt är inga problem med att bada i simhall under graviditeten. Jobbar i en simförening och har varit i vattnet minst en gång/veckan under min graviditet. Finns inget skönare då man blir så mycket lättare och slipper känna den tyngd man bär på uppe på land. Sen är det väldigt bra att simma under graviditeten.

• hannis

Ja självklart vågar jag det! Jag går på vattengympa för gravida 2 gånger i veckan.

• Lissy81

Ingen fara att simma/bada. En sak att tänka på längre fram om man får foglossning, vanlig vattengympa kan göra riktigt ont efteråt då man gör rörelser som man annars troligtvis skulle undvika pga smärta. Vet jag av egen erfarenhet.

• lilla apa

Där jag bor får alla gravida "bad på recept", så man kan gå och simma gratis så ofta man vill. Toppenbra motion ju!

• Lingling11

Jag simmar en gång i veckan på badhus. Tycker det är hur skönt som helst just eftersom jag börjat få foglossning och det är verkligen en skonsam träning just då.

Svar på tråden kan man bada i simhall när man är gravid?