• lillekatt

De säger i princip att jag är ful:(

Fast varför är du rädd för att få ett fult barn?? Fult enligt vem? Dig? Dina kompisar? De andra barnen i barnets blivande förskolegrupp?

• lillekatt
    Anonym skrev 2010-02-07 14:20:30 följande:
    Därför att de också pratat om det och man varit inne på samma ämne i princip.. De har ju frågat: men är pappan är snygg så har jag svarat typ,nää det är han väl inte och då var det nån som sa,aj då..
    Ja men då menar de väl att barnet blir fult pga av killens utseende och inte pga av ditt.
    Men varför är du så rädd för att få ett fult barn? 
  • lillekatt
    Anonym skrev 2010-02-07 14:27:53 följande:
    Jag vet inte,kanske för att jag inte vill att den ska vara ful? men självklart kommer jag älska den massor och tycka att den är finast i stan;)
    Ja men ful enligt vem då??? Dina kompisar? Markus på ICA? 5 åriga Greta på gården?
    Satsa din energi på att se till att ditt barn blir en trygg individ som kan stå upp för sig själv och andra istället för att bry dig om vad andra tycker.
  • lillekatt
    Anonym skrev 2010-02-07 14:34:44 följande:
    Ja joo jag vet.. Alltså det är inte så att jag går runt och oroar mig över det här längre men jag blev ju lite ledsen när jag fick de kommentarerna,som sagt så var det bara i början jag kände så och jag var så osäker på allt med grav osv. Men nu älskar jag det lilla livet i magen!
    Jo, men det är ju det viktigaste, alltså att du känner att du kan ge tillräckligt med kärlek och omtanke till ditt barn. Sen så tycker jag inte att du ska lägga för stor vikt vid barnets utseende, de flesta bebisar är ju lika söta allihopa :)
    Men om du verkligen mår dåligt över detta så kanske du kan försöka hitta någon professionell att prata med. 
    Lycka till!
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(