• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Anna o Leia skrev 2010-02-07 15:14:34 följande:
    Jag tycker inte att det e så konstigt att man har funderingar kring det. Man kommer ju att älska sitt barn vilkorslöst oavsett utseende ändå. men det e klart man undrar:) sen vet jag även snygga mammor o pappor som faktiskt inte fått så snygga barn som man kunde tro och en vän till mig har två föräldra som ser väldigt alldagliga ut o hon och hennes syskon e jättesnygga:) jag lovar dig att när ditt barn ligger på ditt bröst efter förlossningen kommer du att tycka att ditt barn e det vackraste i världen:)
    Jaa och jag är helt hundra på att jag också kommer känna likadant. Som du sa,det är ju vanligt att man oroar sig för sånt här i början:P  Men många är så trångsynta eller för hjärntvättade för att våga uttrycka vad de tycker.
  • Anonym
    Rockangel01 skrev 2010-02-07 15:17:05 följande:
    Undrar verkligen hur gammal du är?! Första tanken borde väl vara att man hoppas att barnet blir friskt! Varför ens ödsla tid på att oroa sig över om barnet ska bli fult? Troode inte jag kunde bli förvånad längre..men det kunde jag visst
    Och det ena utesluter inte det andra. Det har jag också oroat mig över. Och som jag skrev,jag oroade mig för det här i början. Men som vanligt tolkar flare det som de vill för att ge sig på den personen.
  • Anonym
    lillekatt skrev 2010-02-07 15:22:52 följande:
    Men jag skriver ju och du citerade det också,att jag inte går runt och mår dåligt över det;)
    Men tack iaf:P
  • Anonym
    puuhmage skrev 2010-02-07 15:31:19 följande:
    hur gammal är du?? inget illa menat......
    Så varför undrar du? jag gissar att tanken bakom din fråga inte var så snällt? ;)
  • Anonym
    puuhmage skrev 2010-02-07 15:38:13 följande:
    jo det va inget illa menat ja tänkte om du va ung så är det nog vanligare att man tänker på utseendet än om man är älder osv.....
    Som sagt,så är det ganska vanligt att man har såna här funderingar,har inget med åldern att göra.
  • Anonym
    puuhmage skrev 2010-02-07 15:44:07 följande:
    jasså??? ja har aldrig hört någon äldre 25+ 30+ 40+ säga nått om det men där imot har ja hört 17 + säga det med utseendet
    Okej men det har jag och andra också. Du kanske inte känner så många eller så bor du i en mindre stad,vad vet jag.
  • Anonym
    puuhmage skrev 2010-02-07 15:49:42 följande:
    jo gbg o sthlm finns jag......o har en jätte stor kompiskrets osv......
    Det har fortfarande inget med åldern att göra. Det är mänskligt att ha såna här tankar och har inget med mognad att göra heller. Men du har säkert aldrig tänkt: Oj vilken ful bebis och säkert inte dina kompisar heller;)
  • Anonym
    puuhmage skrev 2010-02-07 15:55:19 följande:
    jo ja har tillo med sakt det rätt ut....oj hur ser den ut el så el va ful den va....för när bäbisen växer så växer ju inte allt samtidigt i samma takt ex huvudet är störe el avlångt o sen en liten bäbis kropp men det jämnar ju ut sig med tiden..o idag är han dom jätte fina....o sen fins det hur fula ungar som helst.....
    Så vad är det för skilland att känna så innan och säga det rakt ut när barnet är fött?

Det är klart att man får tycka så men försök inte att få det till att det har med ålder eller mognad att göra.
  • Anonym
    MinNatalie skrev 2010-02-07 16:01:51 följande:
    Kan bero på att 25+ är för "vuxna" och mogna för att tänka så (eller prata om det)....men det utesluter inte det faktum att oavsett ålder så finns dessa tankar bland blivande mödrar. Yngra blivande mödrar bryr sig oftast inte om vad andra tycker i samma omfattning som en "vuxen" som bör tycka, tänka och vara på ett visst sätt för sin ålder och sin blivande roll som förälder.
  • Anonym
    Rockangel01 skrev 2010-02-07 16:11:43 följande:
    Försöker inte ge mig på nån.Om det kan lugna dig så finns det föräldrar där båda är skitsnygga som får mindre vackara barn.Och tvärtom också naturligtvis.Njut av den här tiden istället för att oroa dig för nåt du ändå inte kan styra över.
    Då behöver du inte ta åt dig.
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(