Delar de fortfarande ut barnens bibel till 6-åringarna?
När jag var liten så fick alla 6-åringar Barnens bibel vid en utdelning i kyrkan. Gör de så idag också?
När jag var liten så fick alla 6-åringar Barnens bibel vid en utdelning i kyrkan. Gör de så idag också?
Min minsta fick den förra året o. härom dagen så såg jag i tidningen att det stod om utdelning av årets Barnens Bibel till sexåringarna(de som fyller det under året) idag el. nästa helg(minns inte vilket).
Vi fick inbjudan hem om den gudstjänsten när barnen här har fått sina, men som jag såg någon skrivit ovan, så gäller ju det bara om barnen är döpta.
Men om man får en inbjudan hem så måste det ju betyda att man får en bibel, tycker jag! Eller stod det på inbjudan att det bara gäller de barn som är döpta? Jag ska fråga nästa gång jag är på kyrkans öppna förskola, tror som sagt inte att det är så här, men det kan ju vara olika.
Fick ingen som barn och eftersom vi bor i samma församling idag så tror jag inte barnen kommer att få nån nu heller.
enköpings församling ger biblar till 5 åringarna.
Fick förra året en skriftlig inbjudan till en sådan utdelning som då sker tillsammans med en familjegudtjänst till älsta sonen.
Men såg även i tidningen att man bjöd in alla barn som ville att hämta en bibel just dessa två söndagar som var alternativen.
Men sedan pratades det väldigt mycket om denna utdelning på barnens lördagskola ( söndagskola )
Jag fick ingen sådan och jag är född 87. Kanske mina föräldrar kastade den? :p
1996.
Mina flickor är 6 och 8. De är döpta, men ingen av dem har fått någon Barnens Bibel. Vi lånade en på biblioteket och läste, eftersom jag tycker att det tillhör allmänbildningen att ha hört de bibliska sagorna.