• Ellans

Problem med mensen efter missfall. Någon mer?

Är det någon mer än jag som fått problem med mensen efter missfall?
    Antingen så verkar dom flesta blivit gravida på en gång eller så får dom en mens emellan eller så.
    För mig verkar det bli krångligare än så.

Förra veckan på fredagen så började jag störtblöda, rakt igenom både tampong och binda på mindre än en timme. Jag blödde, blödde och blödde och trodde på en gång att det var mensen som kommit och att det kanske blir så där jobbigt första gången efter MA som jag fick den 31/12.

Efter några timmar så slutade jag bara blöda helt plötsligt. Dagen efter började jag blöda igen, fast inte lika mycket. Samma där, efter några timmar så slutade det av helt.

Sen gick nästan en hel vecka men nu i fredags så började jag blöda lite igen. Utan någon mensvärk eller något, men det kom blod. Men väldigt lite.
    Sen var det slut igen.

Två dagar efter, alltså idag, så har jag ännu en gång börjat blöda. Först kändes det som mensvärk, men den avtog ganska snabbt och det som såg ut som blod från början hann förvandlas till bara "gammalt blod" typ mörkbrunt. Och lika har de varit förut.

Jag hade tänkt testa med äl-test den här månaden och trodde det var mensen som kom för lite mer än en vecka sedan, det trodde dom också på KK. Men nu vet jag inte... ska jag hålla på blöda flera ggr i veckan?!

Ingen mer som varit med om samma sak?
    Jag vill så gärna bli gravid igen och kunna försöka åtminstone. Men nu vet jag inte vad kroppen håller på med.

• Svar på tråden Problem med mensen efter missfall. Någon mer?
  • The Black Lady

Du kanske har rester kvar i livmodern som måste ut?

• Cia o krabaten

Mensen kan vara konstig ett tag efter mf. Tyvärr.

Inte alls alla som blir gravida snabbt eller som får ÄL direkt.
  • Ellans
    The Black Lady skrev 2010-02-07 20:14:29 följande:
    Du kanske har rester kvar i livmodern som måste ut?
    Jag vet att jag inte har några rester kvar. Det tog ett bra tag för kroppen att få bort allting. Först så fick jag gå hemma och ha ont och jätte mycket blödningar. Efter en vecka var jag på återbesök och då såg dom jag hade rester kvar. Så då fick jag cytotec och efter en vecka fick jag komma tillbaka igen och jag hade fortfarande rester kvar men dom trodde det skulle försvinna av sig själv för det var så lite kvar.
    Två veckor efter det så hade jag gått och haft ont jag hade fått infektion och fick då zidoval mot det. Och sen började allt krångel med dessa blödningar.
    Men när jag var där sista gången så sa hon att allting såg jätte bra ut och att inga rester fanns kvar längre. Så det vet jag i alla fall.

Men sen verkar dom här små blödningarna komma och gå hur som helst hela tiden. Jätte jobbigt!
  • Ellans
    Cia o krabaten skrev 2010-02-07 20:21:36 följande:
    Mensen kan vara konstig ett tag efter mf. Tyvärr. Inte alls alla som blir gravida snabbt eller som får ÄL direkt.
    Näe, jag vet att dom sa att den kunde bli oregelbunden och så där. Men jag kan inte gå och små blöda av och till i flera veckor. Det blir ju jätte jobbigt!
    Har du varit med om samma sak?
  • Cia o krabaten
    Ellans skrev 2010-02-07 20:28:57 följande:
    Näe, jag vet att dom sa att den kunde bli oregelbunden och så där. Men jag kan inte gå och små blöda av och till i flera veckor. Det blir ju jätte jobbigt! Har du varit med om samma sak?
    För mig var det rester av ett mf som spökade.
    Men då slutade jag inte blöda i en månad som du verkar gjort, utan blödde hela tiden några veckor, men sådär konstigt som du skriver.
    Däremot har mensen varit konstig 2-3ggr efetr mf (har haft 4st)
  • Ellans
    Cia o krabaten:
    Jag slutade blöda helt efter ugnefär 18 dagar. Och sedan blödde jag inge mer. Fick ju veta också efter fyra veckor att alla rester var borta när jag gjorde VUL.
    Men bara ungefär 1½ vecka efter att jag slutat blöda så har jag börjat "små blöda".. förutom försat gången då det verkligen blev stööört blödning. Jag kunde knappt röra mig.

Sen har det bara kommit små blödningar och jag vet inte om det är mens som kommer och går eller vad det är. Men de känns inte som att de varit riktig mensen heller mer än första gången. Eftersom det väldigt snabbt återgår från vanligt röttblod till mörkbrunt.

Jag har en fundering på spottings? Vad är det egentligen? Jag har inte så bra koll. Men kan de vara något sånt som man börjat få efter missfallet?
  • Mortilla

Min mens har oxå blivit konstig, sitter här i valet å kvalet om jag ska våga ta mig till jobbet eller iinte. Mitt missfall startade på riktigt i början på januari, men då kan tilläggas att jag hade blött varje dag i 4 veckor sen början på december när fostret dog, sedan startade ju själva mf och då blödde jag fram tills för ca 2 veckor sedan (Alltså har jag blött i 2 månader) I söndags förra veckan började jag blöda igen men dock ganska sparsamt och trodde att det var mens, mne i fredags så började jag blöda jättemycket och med stora klumpar och det har fortsatt hela helgen, jag hoppas det ska sluta snart, men det verkar nästan bara bli mer. Jag har varit å kollat med ul att allt från mf är borta så detta måste ju vara mensen, ändå skönt att höra att man inte är ensam

• Älskade Ängel

Börjar med att beklaga ditt mf . Vet hur jobbigt det är..

Gick igenom ett ma i sep-09 och i fredags fick jag den FÖRSTA normala mensen sen ma:t! Alltså tog det 5 månader! Då hade jag visserligen ett sent ma. Innan så hade jag en cykel på 31-32 dagar.. Efter ma: 10 dgr, 21 dgr, 35 dgr och 34 dgr.. Och så äntligen 31 dagar!! Lägg till det på massa jäkla mellanblödningar precis vid ägglossning som det tog 5 månader att bli av med{#lang_emotions_undecided}

Hoppas det ordnar upp sig för dig så fort som möjligt, kan ta tid men jag hoppas ni snart får + på stickan igen

• Ellans
    Älskade Ängel skrev 2010-02-08 06:23:52 följande:
    Börjar med att beklaga ditt mf . Vet hur jobbigt det är.. Gick igenom ett ma i sep-09 och i fredags fick jag den FÖRSTA normala mensen sen ma:t! Alltså tog det 5 månader! Då hade jag visserligen ett sent ma. Innan så hade jag en cykel på 31-32 dagar.. Efter ma: 10 dgr, 21 dgr, 35 dgr och 34 dgr.. Och så äntligen 31 dagar!! Lägg till det på massa jäkla mellanblödningar precis vid ägglossning som det tog 5 månader att bli av med Hoppas det ordnar upp sig för dig så fort som möjligt, kan ta tid men jag hoppas ni snart får + på stickan igen
    Jobbigt att det ska behöva strula så mycket.
    Vilken vecka fick du MA i? Beklagar det verkligen. Inget man önskar någon skulle behöva vara med om. Ändå vet man att det är rätt vanligt. Men de är ingen tröst.
    Vet inte heller om man ska räkna alla dessa blödningar som kommer och går som mens eller bara någon slags mellan blödning. Vet inte vad jag ska räkna på egentligen.
    Vill ju prova med äl-test igen, men mest för att veta om äl kommit igång igen.
    Men eftersom varje gång jag tror att det är mens och att jag kan räkna på ett ungefär utifrån det så börjar jag blöda igen efter någon dag och så håller det på så där.

Lycka till med plus på stickan! Håller tummarna för att det blir något snart! :)
  • Ellans

Mortillen: Vad hemskt att gå och blöda så länge. Det är ju inte bra. Att dom inte gjorde någonting åt det hela på en gång. Jobbigt det här med blödningar hit och dit och man vet inte om det är mensen eller om man bara har mellan blödningar. Det kan komma lite och helt plötsligt så blöder man så man tror man ska förblöda och det slutar och fram och tillbaka hela tiden. Man vill ju bara gå vidare nu och att kroppen ska återställas.

Lycka till med allt!

• Ellans
    Mortilla skrev 2010-02-08 21:14:53 följande:
    Ja man vill ju loksom känna sig frisk å redo för nya försök
    Ja exakt så är det. Men vi får väl bara hålla ut. Antar det inte finns så mycket annat att göra. Men jag håller tummarna för att det kommer ordna till sig snart!
    Lycka till!
  • Älskade Ängel
    Ellans skrev 2010-02-08 19:49:20 följande:
    Jobbigt att det ska behöva strula så mycket. Vilken vecka fick du MA i? Beklagar det verkligen. Inget man önskar någon skulle behöva vara med om. Ändå vet man att det är rätt vanligt. Men de är ingen tröst. Vet inte heller om man ska räkna alla dessa blödningar som kommer och går som mens eller bara någon slags mellan blödning. Vet inte vad jag ska räkna på egentligen. Vill ju prova med äl-test igen, men mest för att veta om äl kommit igång igen. Men eftersom varje gång jag tror att det är mens och att jag kan räkna på ett ungefär utifrån det så börjar jag blöda igen efter någon dag och så håller det på så där. Lycka till med plus på stickan! Håller tummarna för att det blir något snart! :)
    Fick en blödning i vecka 17+6, vul och ul visade att vårt barn slutat växa redan i vecka 11+4. Så jag gick ju länge utan att veta. Vecka 18+1 så tog jag Cytotec för att få ut barnet/fostret. Nu i efterhand (när jag än inte blivit gravid) så kan jag bara råda dig till att ta blödningarna som dom kommer, slappna av och så småningom så har kroppen rättat till sig Lycka till!!
  • Ellans
    Älskade Ängel skrev 2010-02-09 12:37:55 följande:
    Fick en blödning i vecka 17+6, vul och ul visade att vårt barn slutat växa redan i vecka 11+4. Så jag gick ju länge utan att veta. Vecka 18+1 så tog jag Cytotec för att få ut barnet/fostret. Nu i efterhand (när jag än inte blivit gravid) så kan jag bara råda dig till att ta blödningarna som dom kommer, slappna av och så småningom så har kroppen rättat till sig Lycka till!!
    Fy! Beklagar verkligen! Så orättvist mot dom som verkligen vill ha barn att det blir så här. Så hör man om folk som inte alls planerat eller velat haft barn men ändå blir på smällen och allt går hur bra som helst.
    Du har rätt i det du säger. Men man vill ju bara "få ett slut" på det hela så man kan försöka se framåt igen.
    Lycka till!!
  • Älskade Ängel
    Ellans skrev 2010-02-09 20:53:28 följande:
    Fy! Beklagar verkligen! Så orättvist mot dom som verkligen vill ha barn att det blir så här. Så hör man om folk som inte alls planerat eller velat haft barn men ändå blir på smällen och allt går hur bra som helst. Du har rätt i det du säger. Men man vill ju bara "få ett slut" på det hela så man kan försöka se framåt igen. Lycka till!!
    Kunde inte sagt det bättre själv.. Men du ska se att det blir vår tur också!! Lycka till du med!
Svar på tråden Problem med mensen efter missfall. Någon mer?