t0va skrev 2010-02-07 22:37:21 följande:
Vetorätt vet jag inte, men jag tycker det kan vara ett alternativ. Förstår inte varför barnet skulle lida mer och bli psykiskt sjuk för att det är en ensam pappa som tar hand om barnet än en ensam mamma, eller är pappor så mycket sämre föräldrar? Finns ju homosexuella par, manliga då som skaffar barn via surogatmammor, kommer de barnen bli psykiskt sjuka? Om föräldrarna är överrens om att mamman "bara" bär barnet men pappan tar hand om det så ser inte jag några hinder, men man ska vara överrens. Sen tror jag det är få som faktiskt bär på ett barn hela graviidteten och inte känner något för det och sen kan lämna ifrån det utan problem.
Självklar inte, men när jag var på BUP så träffade jag många barn till mammor som hade genomgått förlossningsdepression som kvalade in hos oss.
Det kääns bara lite konstigt att kvinnan skulle bära på barnet för att bara sedan lämna över det till dig utan att vara delaktig. Vilka kvinnor har varit med om det? Illegal adoption?
Farsor är minst lika grymma på att ta hand om barn som kvinnor. Det handlar i grund och botten om kärlek, hur mycket kärlek du visar till ditt barn. Det tror jag att homosexuella par är minst lika bra som vanliga på att göra.
En anekdot rörande homosexualitet. Har en socionom kompis från Sydamerika som inte skulle våga ha en homosexuellman till barnvakt till sitt barn, vi frågade om han tror att homosexualiteten skulle "hoppa" över på hans barn. Detta är väldigt vanligt i andra länder, Sverige har kommi långt i denna fråga.
X