• Anonym (behov av hjälp!)

Skilsmässa?

Hej!
    Har så gott som bestämt mig för o ge upp det förhållande jag ensam försökt bgga upp i 8 år!
    varit gifta sen 1 år tillbaka o har två döttrar på 5 resp. 1,5 år...

Vill veta hur jag ska gå tillväga o var man kan söka stöd för o ta sig igenom detta!

Han betalar så gott som alrid räkningar trots flera disussioner om den saken o jag känner att jag inte orkar bråka...
    får bara skit när jag ber honom hjälpa till med hushållet o han gör aldrig de saker jag ber honom om, han ljuger ständigt för mig o våra släkter o hela detta blir bara värre o värre...
    förra året var ett år med många bakslag för min del o efter att insett att jag inte har något stöd ifrån honom när man har det jobbigt så orkar jag inte försöka längre!

Våra barn mår inte bra av våran relation heller men jag vet inte om jag klarar o ta steget o bryta upp...

ge mig råd på hur jag ska gå tillväga!
    Snälla!!!!
    Är bara 25 år o insett att jag e värd ett mycket bätre liv!

• Svar på tråden Skilsmässa?
  • Tommy parterapeuten

Hej

Om du/ni ska göra något åt er relation så fins alltid möjligheten att kontakta kommunens familjerådgivning eller en privat parterapeut. När det gäller den juridiska sidan om ni skulle separera så är nog familjejuristen på "fråga experten" bättre på att svara. Du skulle också kunna ta kontakt med en familjerrättssekreterare i kommunen och se om du kan få svar där.
    Mvh
    Tommy 
  • Anonym (behov av hjälp!)

Går inte o skriva något till familjejuristen!

Har iaf bokat tid till både ekonomisk rådgivning o familjerådgivning men maken totalvägrade o gå dit!

Känns inte som at jag kan göra mycket mer för o vända förhållandets riktning...

• Tommy parterapeuten

Hej

Ber om  ursäkt att jag missat att familjejuristen på familjeliv slutat. Det låter som du är aktiv till en förändring och det är alltid bra.
    Tommy
Svar på tråden Skilsmässa?