• heter

En ljus varm färg på väggen. Finns det?

Ljusa färger på väggarna är ju ofta kalla och jag gillar varma väggar. Vilken ljus(are) färg skulle jag kunna ha i mitt vardagsrum som ändå skulle ge ett ombonat och varmt intryck?

• Svar på tråden En ljus varm färg på väggen. Finns det?
  • Suri

gul? Vi har en på gäst-toan som heter honung. Är vit mot det gul-beiga hållet. Varmt vit.

• heter
    Suri skrev 2010-02-08 00:28:04 följande:
    gul? Vi har en på gäst-toan som heter honung. Är vit mot det gul-beiga hållet. Varmt vit.
    Jag har haft en mörk gul som var jättevarm och gosig så därför funderar jag på något annat än gult. Men det slutar nog med att jag väljer samma igen. Om jag inte får något bra förslag här förstås.
  • Suri

Jag hade en ljust grå färg i mitt kök förut som var varm. Den var blandad med mycket rött i. Nästan emot det lila-bruna hållet, men absolut inte lila. Den var väldigt ljust ljust grå men gav ändå ett varmt intryck. Tror det skulle kunna vara väldigt snyggt i ett vardagsrum.
    Skall ni måla?
    Det bästa är att gå in i en färgbutik och be om hjälp. Man väljer ofta för mörk färg när man väljer själv.

• Aakashan

Finns ju massor!!! Jag laddade hem lite från alcro, kolla deras hemsida, eller andra företag som gör färg.
    Sandolin har kulörer som är jättevackra.
    Sand
    Honung
    Vete

• heter

Varm grå skulle kunna vara något. Jag ska kika in på Alcro nu. Det ska tapetseras förresten.

• heter

Vad tror ni om en brun färg? En ljusare brun. Passar det med en ljusgrå tapet som syns från rummet intill?

• Birgitta2

I vår förra lägenhet målade vi kök och vardagsrum i terrakotta. Sååååå snyggt!!!

• Crrt

det finns en färg från lady som heter Never den är beige men med rött i.  den kan uppfattas pyttelite rosa men den är jätte fin!
    Kolla in färgen Ida och Skagen också. Skagen är min favorit den är grå med rött i.

• heter

Tack för fina förslag. Fortsätt gärna skriva fler. Möblerna är mörkt bruna och så finns det ett par gula fåtöljer i rummet också så om det passar det så är det ännu bättre.

• Carlos Rojas

Hej!

Jag målade precis en vägg i gula kulören Pistill (Alcro) i mitt rum, och vart supernöjd. Beställ prover på deras sida och kolla

Svar på tråden En ljus varm färg på väggen. Finns det?