När, börja med byxblöja??
Som rubriken lyder, när börja med byxblöja???
När började du??
Som rubriken lyder, när börja med byxblöja???
När började du??
När man själv vill! Det finns ju för 4-9 kg har jag sett, jag testade på min 6-månaders men jag tyckte det bara var krångligt.
Vi började när dottern började gå på pottan då det är lättare för henne att dra ner och sätta sig själv.Fanns ingen anledning tidigare tyckte vi då det dessutom är dyrare än vanliga blöjor.
När sonen själv kunde stå började vi med byxblöja, för att de går smidigare och lättare att byta.
Han står nog och håller i sig i en stol eller toaletten när man trär på den... han var väl ca. 1 år när vi började med dem tror jag...
När dottern var 6 månader började vi. Går inte att få på henne något annat, hon bara satte sig upp på skötbordet hela tiden. Sen sju månader har hon stått upp när bytt på henne.
Jag har börjat för ca en vecka sedan. sonen blir 11 månader på fredag. Han vägrar ligga ner vid blöjbyte så jag har nog inget val
Vi började också när dottern kunde stå, runt nio månader har jag för mig.
Eftersom de är mycket dyrare och dottern inte hade något emot skötbordet så hade vi vanliga blöjor länge. Kanske började med byxvarianten när hon var 2 eller så. Dessutom fortsatte vi med vanliga också.
Vi började så fort sonen började åla sig o ha sig på bordet. Va totalt hopplöst att få på honom vanliga. Få dom rätt o hinna knäppa innan han hade ålat till sig va en hopplöshet.
Kan tillägga att vi har vanlig blöja på natten
Dottern är 18 mån och vi har vanliga blöjor fortfarande. Har testat byxblöjor men tycker de sitter sämre och dessutom är de jobbigare att få på henne. En annan fördel med vanliga blöjor är att det är lätt att bara dra ner byxorna/strumpbyxorna och byta blöjan istället för att behöva plocka av allt för att få på en ny byxblöja.
Dottern hade "vanliga" blöjor tills hon slutade med dem vid 2 år o 10 månader. Hon har aldrig haft några problem att ligga ner vid blöjbyte, och eftersom byxblöjor är klart dyrare såg vi aldrig något egenvärde att gå över till sådana.
Testade vid 6 månader men tyckte inte det var nödvändigt än, trots en rörlig krabat. Nu är han 8 månadert och står själv. Det går nu inte att byta på honom liggandes så vi använder byxblöjor nu. På natten använder vi vanlig blöja, då den har bättre uppsugningsförmåga tycker jag.
När min son började bete sig som 8 bläckfiskar vid blöjbyte 6 månader..OMÖJLIGT att sätta på tejpblöja på honom, han är 10 månader nu. På natten när han sover byter jag till tejpblöja..
Våra får ha byxbjöja på natten då ja tycker de känns skönare o mjukare. De är 6 mån.
Jag är proffs på att byta stående med vanliga blöjor eftersom jag jobbar på förskola. Föredrar vanliga eftersom man slipper ta av byxorna. Vi började med byxblöjor när han var 2, men köper alltid båda sorterna.
Aldrig......vi har aldrig varit förjtusta i byxblöjor.
Så fort de är stora nog, (7kg?) finns inget smidigare!
INGEN kan sätta dit dem fel, och ingen riska för skav nånstans!
Enda gången det är osmidigt, är om de har strumpbyxor på, de måste ju av...
//Hon som använt Libero till 5 barn...
Bondfia:
Säker på det? ; ) min sambo har satt på den bakofram flera gånger : P