Inlägg från: Annika79 |Visa alla inlägg
  • Annika79

Odd Molly för oss inbitna del IV

Hej,
    kan jag också få traderalistan inboxad?

Någon som vet om Fonda dress töjer sig lite i ärmarna? Tycker 1:an är tajt men 2:an blir pösig. Svårt!

• Annika79

Ang Fonda dress, är det bara jag som tycker den är tajt i ärmarna? Någon som vet om den töjer sig lite?

• Annika79
    Solglimten 06 skrev 2010-02-17 10:37:51 följande:
    Kika inne hos Katinkas blogg - hon hade den i ett inlägg för en tid sedan!
    tack för tipset!
  • Annika79
    Annika79 skrev 2010-02-21 19:58:17 följande:
    *Snyft* försökte ninja in denna fining, men var för sent ute, jag som hade tänkt lägga ett högre bud www.tradera.com/-Odd-Molly-klanning-tunika-blus-stl-1-helt-ny--auk tion_107292643 Vet att de fanns på rea, någon som sett om de finns kvar någonstans?
    Äsch, det syns inte för att auktionen är avslutad, det var en Voile short dress i brun strl 1.
  • Annika79
    Mabimao skrev 2010-02-22 10:49:00 följande:
    Måste det vara brun?Miss Greta har röd stl1 på 30% rea
    Njae, måååste inte vara brun, men helst
    Tack för tipset, ska kolla in!
  • Annika79

Köpte en remix blouse i powder idag -så fin!! Någon som har bild på en sådan i sin blogg och kan visa lite inspiration på vad man kan matcha till?

• Annika79

Godkväll!
    Kan berätta att jag höll min nyfödda brorsdotter i famnen igår, och hon passade på att kaskadkräka på min Suiteheart minidress... Det blev fula fettfläckar, men efter 3 tvättar i maskin på handtvättsprogram med Vanishboll varje gång är de äntligen borta! Första gången jag hade linnet på mig, och första gången jag höll henne, what are the odds? Nu vet jag i alla fall att linnet tål hårda tag i tvättmaskin!

• Annika79

Hej Mollytjejer,
    ang Saloon Dress, jag köpte en osedd från Odd Mollybutiken på Freeport, och den ser inte rolig ut. Enligt personalen var det en av de bästa där, men jag tycker det hänger trådar ÖVERALLT. Inget som är direkt sönder, men vad är det med dessa trådar, ska de bara hänga sådär? Är det en typ av design eller vad är det frågan om? Det måste ju vara superlätt att de går upp och sönder? Har läst om er som "förstärkt" den i sömmarna, men dessa trådar hänger ju överallt, det känns som ett jättejobb att sitta och förstärka?

Jag är så ledsen för klänningen är verkligen helt underbar, fin passform och mjuk i tyget.

Tacksam för svar!

• Annika79

Jag behöver hjälp!!
    Jag vet inte om jag ska behålla min Saloon Dress, den är så himlans fin, men trådarna hänger överallt Gick till lokala sömmerskan i hopp om att hon kunde fixa till det (själv är jag I N T E duktig på att sy), men hon skakade på huvudet och tyckte att även om hon lagade det mest akuta trodde hon att det skulle gå upp lite varstans så småningom. Hon sa dessutom att hon lagade jättemånga O M kläder, inte kul...
    SÅ, antingen går jag till en annan sömmerska och frågar där, eller så säljer jag denna fantastiskt fina klänning vidare.

Hur har ni saloon-dress ägare gjort?

• Annika79
    Viola B skrev 2010-06-23 21:34:59 följande:
    Jag ser min saloonklänning som en förbrukningsvara. Jag har köpt den på freeport för 750:- och den får hålla så länge det går. Jag var helt medveten om kvalitetsbristerna.
    Nu har jag den bland folk, sen blir den nog hemmaklänning och sen blir den nattlinne Cool
    Nattlinne, bra tips!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV