Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly för oss inbitna del IV

God kväll alla!

Gud vad jag velar.. Jag älskar ju x-stitch óch har haft måånga sådana. Jag ahr dock ett problem med höstens chocolate. Jag har haft två stycken i stl 3. Den första fick jag för mig inte var bra efter att de ändrat modellen och förlängt livet, nu känner jag att de nyare nog sitter bättre och minskar gravidkänslan.. Då köpte jag en till likadan igen som jag sedan sålde till förmån för en chalk. Det gick några dagar och jag ångrade den bruna som jag hat så svårt att slitas från och då skull ejag buda hem en på T.. Missade den och tänkte att jag ju faktistk har börjat gå ner i vikt så jag testar en tvåa.. Smart! Den är inte helt fel men lite fööör tight över bysten. Vad hålle rjag på med?? Någon som känne rigen sig eller är det bara jag som är så här störd och har svårt att släppa vissa plagg? (känner mig dödsensam just nu...)

Jag har nu ivkäll beställt en 327:a i indigo efter dyster läsning hos Katinka.. Men jag kan aldrig tro att endast Mtahilde kommer att ta in den. det måste väl bara vara så att de andra har beställt senare? Eller.. Den skulle ju inte göras först. Jag menar om alla inköpare protesterade så högljutt att de gjorde den en omgång till är det inte så sannolikt att de inte beställer den sedan. Jag kommer säkert få ångra att jag köpte den dyrare från Danmark och allt i onödan....... Men jag ville så gärna ha en.

• Frusna flickan

Förlåt mig ännu en gång flickor för att jag inte korrläser.. Mitt mail var hopplöst galet. Dags att nana kanske? God natt! Imorgon blir det smockskjorta i rose med svart trist kontorsbyxa och Rizzokängorna. Och kanske en lovely knit i almost black över..

• Frusna flickan
    Ullis 10 skrev 2010-02-09 15:59:31 följande:
    Inte för att tjata men... 327? Indigo?:)
    Jag beställde den från butik cha igår. Idag fick jag mail om att den är skickad. *hurra
  • Frusna flickan
    Frusna flickan skrev 2010-02-09 17:08:34 följande:
    Jag beställde den från butik cha igår. Idag fick jag mail om att den är skickad. *hurra
    Fast nu verkar alla vara slut både i rosa och blått... Bara den gamla chalken kvar i flera stl. Men den är ju också himla fin tycker jag. Vill nästan ha en...

Tack hör ni! Jag kände mig mindre ensam i veleridjungeln nu.

Och tack Satrgirl för ny fin tråd.
  • Frusna flickan
    ellianne skrev 2010-02-09 19:02:51 följande:
    Ja då Jag tycker att storlekarna stämmer ganska bra, 0=xs, 1=S o.s.v. Jag brukar ha 34/36 och har ibland stl 0 och ibland 1. Det som gör att jag har 1 i vissa klänningar/tunikor är att det annars blir för trångt över bysten. Koftor är dock stora i stl, där kan man gå ner minst en stl. Hoppas att det var till ngn hjälp! Är det något speciellt plagg du funderar på? /Lena
    Jag håller med om det mesta men inte om koftorna.. Jag tycker inte att de är stora i stl, förutom att ärmarna är jättelånga. Jag har samma stl som på allt annat på lovely knit och tenfold och skulle aldrig kunna gå ner en storlek på dessa. Long cardigan och v-neck men tycker att någon kofta i vidare modell varit stor.
  • Frusna flickan
    freemind skrev 2010-02-10 15:32:31 följande:
    Jag skulle också väldigt gärna vilja ha Traderalistan!
    Och jag med.... :-O Tack ni som orkar... Jag är dödstrött. Hinner inte hänga här så myket nu sedan totalrenovering av huset vi snart flyttar till påbörjats. Idag var det direkt hem från jobbet, av med Fondan (jepp, hade den blå på kontoret idag men scarf, strumpbyxor och Rizzostövlarna) på med målardräkt och börja rolla taket i äldsta sonens blivnade rum. Jag ska aldrig flytta mer...........................

Jag hoppas på att min 327:a i indigo kommer imorgon. Lovar att lägga in en bild i bildis då (om tråden fortfarande lever).
  • Frusna flickan
    Ullis 10 skrev 2010-02-10 22:05:05 följande:
    Kan någon klara ut en sak åt mig.. dessa 327:or - fans ju eg inte i kollektionen? Ajabaja mfl får ju ej hem dem...  Får inte ihop det? Visst hade Mathilde en helt ny variant - indigo?
    Ja mathilde har den och butik cha där jag köpte men jag tror att fler kommer att få hem den nu när de beslutade sig för att producera den iaf. Tre färger tror jag kommer, indigo, rosa och chalk men jag är inte säker.
  • Frusna flickan

Attans! Min 327:a har kommit idag men till fel ställe. Det var hemleverans och jag avr ju knappast hemma kl 09.21 så den hamnade på posten företagscenter och inte hos min post *morr.............. Varför liksom................................ ? Därför blir det tyvärr ingen bild på indigon i bt idag som utlovat. Kram på er

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV