Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly för oss inbitna del IV

Mabimao skrev 2010-02-18 17:29:42 följande:
    Var och provade Lotta idag, och det blev inget. Den var så lik vinterjackan att det inte kändes något kul. Som att byta till likadan men tunnare. Sedan har jag haft problem att ha jackan till tunika och kjol då det blivit föööör fluffigt, liksom Kjol på kjol, som lagt på en massa kilon och ev gravid mage. Så nej ingen lotta för mig. Hade jag inte haft jackan i vinter så kanske, men inte nu. Det får bli jackan från Cream istället (den med 3 "grytlappar" på armarna som man kan se i Smultrongårdens glogg) Provade Tenfold i Almost black....fiiiiiiiin!!!!!! Men, inget köp. Vad är det med mig?
    Åh, jag var också rädd för det....
    Är lite sugen på den längre modellen...
    kanske man skulle slå till på den istället???
    Är bara rädd att den skulle kännas för fin...
    Vad tror ni??
    Du testade aldrig den??
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Mabimao skrev 2010-02-18 19:12:58 följande:
    Kappan fanns inte där. Precis så känner jag, för fin för mig. Jag skulle inte använda den tillräckligt. Jag är nöjd med mitt köp av jacka idag och kan handla andra Mollysar istället. Och skall jag vara heeelt ärlig (duckar för tomater nu... ) så har jag ibland låtit bli att ta på OM jackan då det ser knäppt ut (i mina ögon) med fööör många OM lappar på rad. Typ OM kjol, OM blus, då har jag valt annan jacka. Gillar inte OM från topp till tå. Vill blanda. Så, med annat märke på jacka kan jag ju ha mina fina kläder oftare.
    Men...Nu blir jag helt yr....Om jag inte ska ha en O M jacka???
    *snurrar*
    Vad kan man då ha?????
    *dunk ner på matten med handen på pannan*
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Ingen som vet vad Anna på country dreams ska få in för något??

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Mabimao skrev 2010-02-18 20:11:59 följande:
    den militärgrönaktiga och en beigeaktig
    Vad är det för en jacka som ni pratar så om????
    *nyfiken*

Gällande mitt andra inlägg...erkänner mig skyldig...En viss sanning fanns nog med
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Morty skrev 2010-02-18 20:43:11 följande:
    Men du hade väl bokat en jacka? Vilken var det? Fast iofs så trots att man bokat så har man väl inget köptvång. *bokade en Lovley knit idag *
    Jo, jag bokade en lotta coat men dels är den nog lite tråkigt lik vinterjackan och dels är jag rädd för en gräddbullseffekt..
    Är sugen också på lotta longcoat men är rädd för att den är liksom för fin...
    Kan jag ha den till vardags??
    Men annars har jag nog andra vardagsjackor som jag kan ha också...
    Eller??
    vet inte om C D får in den också...Vill helst köpa från henne...
    Men sen vill jag ju ha så mkt mer också
    Mabimao skrev 2010-02-18 20:41:56 följande:
    Detta börjar bli väldigt OT. Sorry alla för det (mitt fel) Inboxa mig gärna med vidare frågor. Vanheden: vad tror du jag skrev det för Haha   (hoppas det gick bra idag? Har tänkt på dig/er)
    Tack vännen
    Gick bra tror jag..
    Ska uppdatera bloggen strax men mellemannen sover och det låter hela tiden som om han ska vakna (somnade lite för tidigt) och jag tänker att om jag börjar med bloggen så vaknar han
    Mannen är inte hemma än..
    Kram
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Nu har jag också äntligen beställt...
    Velade länge innan jag kunde bestämma mig
    Man får ju välja noga

Jag beställer allt i mån om vad som finns just på country dreams och jag har alltid fått en väldigt bra service där tycker jag..
    Anna svarar oftast snabbt på mail och om det är något viktigt så ringer jag istället.
    Jag har aldrig varit med om några problem vid beställningar eller returer..

dsmammor rules
  • fru vanheden
    MiaAnnette skrev 2010-02-20 00:44:04 följande:
    Hej på er! Har en liten fråga angående storleken på Grandmas coat, är de stora eller små i storleken? Sen läste jag att CD inte är så värst poppis, vart kan man annars köpa Grandmas coat?
    Jag är väldigt nöjd med CD, det har aldrig varit några problem..
    Beställer helst av dem..
    Det är ju så att alla har olika erfarenheter från alla olika nätbutiker..
    Själv väntar jag på mina 2000:- från ajabaja då jag reklamerade min continetnt stitch som var felsydd, vet flera som är väldigt missnöjda med dem..
    Stayhard har jag haft mkt problem med,
    dålig kontakt med redheofsweden,
    Nelly var fruktansvärda..
    Osv..
    Jag råder dig att skaffa egna erfarenheter..

Pokergirl..Undrar också vad som har hänt med folkart..
    Har inte kunnat komma in där sedan igår förmiddags..
    Detta strul med sidan måste kosta dem massor med pengar..
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Mabimao skrev 2010-02-20 10:46:17 följande:
    Hej Töser, från en insöad!!!!! Herregud vi har så mycket snö att när jag kollar ut på garageuppfarten på bilarna så ser jag bara taket på bilen. NÄR ska det sluta. Lite läskigt med all snö på taket. Och ta sig iväg med bil är inte att tänka på idag... Så......att hämta ut min Dudette som kom igår är inte att tänka på , men det i och för sig det minsta av bekymmer nu. Nu skall jag ut och skotta igen........och sedan igen.......och igen..........
    Samma här...Otroligt mkt snö och jag här hur det rasar ner från taket hela tiden..
    Min man är plåtslagare och de har även tagit sig an att skotta på tak nu när det är så här..
    Superviktigt att hålla taken iordning nu när det är så mkt snö...
    (beroende på vad man har för tak och hur man bor vill säga)

Tjejer, har ni läst detta??
    www.expressen.se/ekonomi/1.1888558/lagre-vinst-for-odd-molly
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    VivviM skrev 2010-02-23 09:23:47 följande:
    Halloj! Tänkte bara hoppa med lite här som nybliven OddMolly älskare...Köpte igår min första Lovely Knit kofta...tvekade länge med färgen men slog till på den lila, kommer jag njuta av länge Liten fråga bara till er som varit med i svängen länge: Hur är de generellt i storlekarna. Har bara två plagg. Är normalt en 36a/small och har en tunika i strlk 1 men koftan kändes 2 bättre. Finns ju mycket bra sajter på nätet då jag inte har så stort utbud i min lilla stad och då vill man ju veta hur storlekarna är men jag får känslan att det kan variera....
    Det är ju så olika också..
    Jag är en 38/40 och har 2 i det mesta molly men i lovely knit så har jag strl 1 för den tycker jag känns bäst
  • fru vanheden

Jag beställde från ajabaja i lördags och betalade med kort men har ännu inte fått mitt paket..
    Blir lite orolig eftersom de skickar direkt till lådan och 3700 är lite mkt pengar att bara bli av med..
    Det står på deras hemsida att de skickar dagen efter (vardagar) men då borde de ju ha skickat som i måndags och jag borde fått som igår.
    Någon annan som också har beställt samtidigt och inte heller fått eller som har fått??

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV