Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly för oss inbitna del IV

Sara Mia skrev 2010-02-08 17:08:23 följande:
    Jag ska också lägga ut några plagg som inte används, men jag funderar på att avvakta till det våras eftersom de är mer sommarbetonade. Får för mig att man kanske får ut lite mer för dem då. Eller spelar det ingen roll? Är sedan rätt sur om ryktena stämmer. Enligt flera bloggar så dyker det upp allt fler plagg som finns med på OM:s hemsida som enligt uppgift inte ska prodceras. Jag har inte många favoriter denna vår och sommar, men en av de största var en supersnygg kjol, # 191 Happy monday skirt i färgen military. Den var ett givet kort för mig.  
    Å nej, hoppas att du har fel - Happy Monday Skirt var min favorit också som jag har suttit och väntat på!! :´(
  • malinoski

Läste precis att även Up-to-me-ism dress har tagits ur produktion. Tråkigt.
    Men det måste nog bara gälla just den klänningen, för U-T-M-I strap dress såg jag på personalen i OM butiken härom dagen. Den var för övrigt HUR FIN SOM HELST till en #184 Drama Jacket i samma färg!
    Helt otippat för min egen del, men verkligen två plagg som var mycket finare i verkligheten. Tyvärr kommer väl drama jacket bli hur dyr som helst bara.. 

• malinoski
    Tindrisen03 skrev 2010-02-08 21:13:57 följande:
    Men då borde ju inte tjejerna i OM-butiken gå runt med en up-to-me-ism strap klänning?! Som om det inte vore nog med att de inte tar bort produktbilderna!
    Jag frågade dem om både klänningen och drama jacket tillhörde vårnyheterna som kommer nu i veckan, men då sa de att det tillhör sommarkollektionen så de kanske helt enkelt bara har skjutit upp produktionen lite?
  • malinoski

Måste fråga er som har en Kyoto kofta, hur upplever ni den i modell/storlek?
    (naturvit kofta med volang och gråa kanter)

Har precis fått en en sån kofta men den är superkort i ryggen. Anar att den har krymt i tvätt för stickningen känns ganska kompakt, men vill bara försäkra mig om att den inte ska vara så.

Hoppas att någon kan hjälpa mig!

• malinoski
    Sara Mia skrev 2010-02-09 10:23:05 följande:
    Jag har den och den är kort i modellen. Jag köpte min ny och har ännu inte behövt tvätta den och när jag lägger den mot min Lovely knit-kofta (också otvättad) så är de ungefär lika långa sånär som på någon cm. Jag själv är i och för sig kort så jag gillar korta koftor, men annars är den ju snyggt att ha ett  längre lite basic linne under. Hoppas det klarnade något.
    Tack för hjälpen!
    Är din kofta mycket längre i fram än vad den är i bak?
  • malinoski

Upptäckte precis att jag också har handlat av en av de säljare som har omnämnts här som misstänkta för att sälja stöldgods.
    Misstänkte inte min säljare för något då hon levererade felfri vara i tid, om än lite dåligt förpackat så klänningen var lite smutsig.

Nu när jag kom på att jag köpte den av just den omnämnda säljaren tittade jag lite närmare på den. Då såg jag att det sitter en klisterlapp med ett larm på tvättlappen med texten: BAHNE - besog oss på www.bahne.dk.
    Står det så på era också?
    Frusna flickan, tror bla du hade köpt någonting av samma säljare väl?
    Kan vara där kläderna kommer ifrån då!?

• malinoski
    Sylt skrev 2010-02-15 18:41:34 följande:
    Ngn som vet hur dessa är i strl? www.tradera.com/HELT-NY-Odd-Molly-Frill-Longs... Vill ha den som en tunika o inte en lång tight topp
    Om du köper din vanliga storlek så är det snarare en lång top och ingen tunika. Men den är superfin på, en goding som har fått oförtjänt lite uppmärksamhet tycker jag! :)
  • malinoski
    Duntoffla skrev 2010-02-16 11:09:37 följande:
    God middag! Hemma idag och vabbar. Igen... Piggade upp mig med ett köp nu på morgonen. Det blev en spolier skirt i rose. Hoppas att den funkar bra till min smock i powder samt kanske under Sara-klänningen. Hur är Grandmas i storlek? Har fått för mig att de är stora. Bör man gå ner i storlek eller ha sin vanliga storlek?
    Försök att få prova en Grandmas på innan du köper den är mitt tips! Sen så töjer den sig också eftersom det är bomull. Den drar förmodligen ihop sig vid tvätt igen, men hur ofta tvättar man en sån?
    Jag är nästan alltid en 1:a i stl - aldrig en 2:a, utan snarare en 0:a i Alpaca Cardigan.
    Jag har stl 1 i Grandmas och det funkar absolut även fast det finns utrymme kvar.
    Stl 0 tror jag dock hade blivit för tight för mig, gillar inte när man måste tränga på sig koftor, så det beror nog lite hur man vill att den ska sitta också.

Oj, långt svar.. hoppas att det åtminstone var till någon hjälp! :)
  • malinoski
    milizza skrev 2010-02-16 12:50:37 följande:
    Hej tjejer... Är det någon av er som vet om en säljare blivit avstäng på tradera pga odd molly kopior? (Nyligen)
    Det händer ganska ofta att säljare stängs av - även fast T inte är så aktiva som man ibland önskar.
  • malinoski

Det behöver dock inte nödvändigtvis vara kopior. Tror även att man kan bli avstängd för att man använder andras bilder, tex Odd Mollys produktbilder.

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV