Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Odd Molly för oss inbitna del IV

Jag har länge gillat OM-kläder och har en cardigan från -03 som köptes för hela 200kr på rea 80% då de ville göra sig av med alla OM-plagg här i V-ås. -03 alltså...
    Men efter att nu ha läst lite här och kollat härliga bloggar och dregglat efter dessa fina plagg så hade jag fastnat för en Fonda och en Mononoke till att börja med. Och eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken beställde jag båda.

Men.... Jag skulle nog först ha läst Pinglas provning ang. Monon för nu är jag riktitgt osäker på den! Fick inte alls uppfattningen att den skulle vara tajt över midjan vilket inte är bra! Får väl bli retur på den troligen...
    Iaf, jag kommer bli fattig på alla kläder jag vill ha för nu ska det shoppas! Den här tråden är ju toppen!

Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIgobli

Tack Morty och Pingla. Beroendeframkallande, absolut!!

Kläderna kom idag redan, måste säga att jag har inte varit med om maken till snabb leverans! Beställde igår morse och idag kom de, wow!
    Så nu har jag provat. En fonda i dark indigo stl.3, LOVELY!! Och sen var det monon, också i 3 och den sitter faktiskt bra men en 4 hade nog varit ännu bättre. Fanns ju inte såklart. För mig är den figursmickrande iom formen baktill och att den faller rakt framtill men man får se till att inte äta för mycket
    Jag gillar den verkligen, dock en 4....hmmm (byta eller ej?)

• GOBLIgobli

Har läst ca 100 sidor från början av tråden och såg att det fanns en traderalista, skulle någon vilja vara så snäll, plz? Kyss

• GOBLIgobli
    Puffar lite för min smöriga vädjan om traderalistan om den finns kvar. Äpple  Pliiis...

Var till stadens enda OM-åf och där fanns bl a wool mix long cardigan och jösses vad tjock den var! Riktigt gosig.
  • GOBLIgobli
    nick name skrev 2010-08-19 18:47:53 följande:
    Beställde också av country-dreams (handskarna) och fick nu mail att saldot inte stämde så jag blir utan. Ett jäkla oskick det där - det är ju inte tekniskt svårt att fixa sånt där direkt. Jag är arg nu.
    Men vad surt. De verkar ha gått åt överallt, dock inte här där de knappt hade packat upp dem. Fick prova ett par för att kolla storleken, helt underbara var de. Dock blev jag fundersam på färgen på dem för det står ju att de är svarta på nätet men dessa var typ almost black, lite mörkgrå. Finns det alltså fler än de svarta och ljusa alltså?
  • GOBLIgobli

Tusen tack viola och morty!! Finns några jag redan misstänkte där...

• GOBLIgobli

Ja men då var de almost black.

Har ni förresten sett de här stövlarna? Faller kanske inte alla i smaken men jag är helt såld!

• GOBLIgobli

Jag som ligger lite efter med alla modeller och så suktar nu efter en lotta lotta long i powder. Hur är jackan i storlek? Finns ju två ute på T i stl 3...

• GOBLIgobli
    Frusna flickan skrev 2010-08-20 23:44:32 följande:
    Min vanliga 3:a satt som en smäck. Ibland har jag dock stl 2 p överdelar men hade  nog inte kunnat ha stl 2 på kappan.
    Ok tack. Kanske vore en 4 bättre ändå. Men sen är jag såklart nojjig över kopior på T men denna verkar inte vara kopierad, inte enl. pinglas lista iaf. För T är väl enda möjligheten nu, visst är de slut överallt?

Väntar fortfarande på min mononoke 4 från CD, sen får jag se vilken jag skickar tillbaks, har en 3 hemma som satt lite för smäckigt.
  • GOBLIgobli
    snoran skrev 2010-08-22 17:33:20 följande:
    Är det någon som vet om man kan hitta bilder på gamla kollektioner någonstans?
    Åå, det skulle jag också vilja veta.
  • GOBLIgobli
    Pokergirl skrev 2010-08-29 22:10:58 följande:
    Jag är så besviken, säljaren har nu svarat kort på mail:  "det var inget fel på klännigen när jag postade den, därav som det stod i auktionen att jag inte ansvarar för det som händer efter."
    Klänningen var trasig när jag tog den ur kartongen, jag fotade och mailade direkt till säljaren. Tyvärr är man nog väldigt rättslös, det enda jag kan göra som köpare är väl att ge negativt omdöme och försöka hitta en sömmerska som kan laga klänningen men det blir nog dyrt.
    Har du bild på hur det ser ut?
  • GOBLIgobli

En liten fråga, när ni skickar (om ni skickar?) tillbaka returer, gör ni det som vanligt brev eller som rek.? Vågar man skicka som brev? Tänk om den kommer bort! Har nu en mononoke 3 som ska bytas.

• GOBLIgobli
    malin o skrev 2010-09-14 20:13:11 följande:
    Längesen jag var här... Kastar mig in o frågar er experter
    Benvita långa stickade strumpor som kom förra vintern. Finns de att få tag på nånstans nu?
    Menar du såna här?
  • GOBLIgobli
    Jontesfru skrev 2010-10-06 18:29:54 följande:
    googlade o hittade en shop som priset på den stod utsatt. 545€ alltså runt 5000kr. En glad säljare skulle jag verkligen tro...
    Shit! Hon har nog råd med ett par nya mollysar nu.
  • GOBLIgobli
    Hilti skrev 2010-10-08 19:10:40 följande:
    Ser att det går i storlekar här. Visst blir man förvirrad.

Kommer någon i håg hur det är med storleken på T88 Monoke? Visst var det smart att gå upp en stl? Säg nu jag då jag panik klickade hos Ajabaja
    Jag har en 4 och modellen är tajt över midja och mage. (Skulle behöva en seriös korsett eller gördel. :-S) Har 3:or på andra mollysar men här gällde 4.
  • GOBLIgobli

Smyger in här lite med en fråga, har blivit förtjust i sewltry cardigan och undrar om någon vet hur den är i stl? Velar mellan 2 och 3 och har 3 i mina övriga molly men en gammal cardigan i 2 som också sitter bra. Kort modell dock.

Sen undrar jag om outleten i barkarby är värt ett besök?

MenÅÅÅ...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV