Inlägg från: JJ 75 |Visa alla inlägg
  • JJ 75

Hej, insåg precis att jag inte längre kunde läsa på http://mollyist.blogspot.com - tyvärr kopplar jag inte heller ihop rätt fl-nick så jag kan inboxa en förfråga, så jättetacksam ifall jag kan få en inboxsignal så skickar jag gärna över min mailadress med en önskan om att få läsa bloggen. Tackar på förhand. Mvh Janette

• JJ 75

En fundering till er som tidigare beställt från blue lawn, fraktkostnad till sverige, är den som vanligt från UK onormalt hög? Jag velar lite att beställa direkt hem eller beställa till min svägerskas adress i London, vi ses varannan vecka här framöver så misstänker att mina paket isf kan komma till mig lite billigare, vad tror ni? 

• JJ 75

Röda och rosa på Heaven för ngn vecka sedan. 30% då. Söker själv en blå, är det sumpan som blir målet eller finns det kvar en två i ngn webbshop?

• JJ 75

Kort respons på hur jag tänker/gör med LK, stl 2 i bomull vilka jag tycker "hänger ut sig" mera än vad ull gör, och stl 3 i ull som jag gärna vill gosa in mig i, använda med flera lager inunder än "sommar-knitsen". Sedan vet jag inte om det skiljer från år till annat, eller färg till annan, så tycks det ju vara med flera andra plagg..

...och så ett tack till alla som var med på smultrongården, trevligt dag det var!

• JJ 75

Även här ligger koftorna vikta, samma känsla som ff. Satte in extra hyllplan i min "hänggarderob" så fick det bli några extra plan för stora stickade plagg, long cardigan tar myyyycket utrymme liggandes, och två... Lycka till med "lyxproblemet".

Anna - skulle säga en NoblesseCoat från 09 (?) - tycker dock inte jag sett den färgen tidigare och blev lite osäker på bältet, men kanske ngt att googla vidare på?! Härlig färg! Lycka till!

• JJ 75

superstor, jag gick ned 1,5 storlek (pendlar 2-3 - 3 på koftor normalt), ägde en 1:a, sålde, ångrar mig... kanske, men tittar då nog efter en nolla, så gå ned en till två storlekar är mitt råd.

• JJ 75

Helt annan fråga, och ett halvår försent typ... Omlottkjolen i mönstrat marinblått som bland annat var med i Campadres kampanj i våras, vad heter den och går den att få tag på? Ngn som vet vilken jag menar? Tacksam för både namn och bild, men kanske också ni som äger en, är den så "o-varm" och perfekt snygg till ett vitt linne/t-shirt som jag tänkt att det borde vara här på vinterns solsemester? Tackar för hjäpen så länge.

• JJ 75

Tack för svaren, japp precis den är det jag drömmer om, och med era svar och även katinkas bilder får mig att drömma ännu mera, 854 Overlap Skirt får läggas till på bevakningslistan, helst den ljusa och stl 2-3.

• JJ 75

Den grå fick följa med på veckohandling på Maxi i helgen, annars har den legat där i garderoben och tittat lite lomögat på mig och menat "var dethär alltdet blev" - tror dock den kommer mera till använding efter okt när jag börjat jobba igen, annars får vi väll höras av...

Velvet tror jag är snyggt på dig, och en färg man blir glad av!

• JJ 75

Jag tycker att årets remix är mycket tajtare i armarna , så tidigare har jag gått ned en storlek på remixen men  i årets kollektion behåller jag min normala två.

• JJ 75

...och min plan var att spänna upp duken på en träram och använda som tavla i ett rum där tapeten har precis en nyans mörkare färg. Inte för att den var specifikt molly utan mera färg och mönster, men minns jag rätt ninjade ngn bort mig från duntofflas duk...  

• JJ 75

Aha, vilken bra förklaring, jag har faktiskt undrat över Made in china på mina två LK köpta från USA jämfört med mina "Sverigeköpta" - men inte nojat eftersom jag vetat att jag köpt orginalprylar.

• JJ 75

Kort fråga Anna - var det Tootsie coat? Säljaren verkar isf inte vara avstängd?!

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV