Inlägg från: Egensinnig |Visa alla inlägg
  • Egensinnig

Odd Molly för oss inbitna del IV

Hittade en Grandma coat i hallonröd (?) som jag skulle vilja bjuda på på Tradera men har inte sett den med vit Odd Molly-text på ryggen innan. Kopia? http://www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=120471990
    Eller är det jag som bara är okunnig?

Matilda, Matilda........
  • Egensinnig
    Viola B skrev 2010-10-26 07:37:28 följande:
    Alltid kul när traderasäljare kan göra tidsresor. Den här har rest framåt i tiden til jul och fått 3 handskar och sen rest tillbaka i tiden för att kunna sälja dem för en billig penning. Hmmmm..

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=... 
    Jag mailade denna säljare ang en annan auktion och fick svar från en kinesisk kvinna. Stod också i en auktionen att varan skulle skickas fr utlandet. Bekräftar i alla fall alla mina fördomar om hur kopior säljs.....

Hej på er förresten! Brukar bara läsa o inte skriva Nybliven fantast som mest shoppar utomlands
    Matilda, Matilda........
  • Egensinnig
    Innerjoin skrev 2010-10-28 09:17:10 följande:
    Säkert en vanligt förekommande fråga....Men: Vad motsvarar engelska storlekar i Odd Molly? 8 är det 1, 10 är det 2 osv eller är 8 0, 10 1  ???? Någon som vet? (gillar inte när de inte skriver ut Mollystorleken!)
    UK 8=36 ( 36/38 ibland) så det borde vara en 1
    UK 10= 38 ( 38/40) borde vara en 2:a

Lite svårt att översätta iom att UK Sizes har fler steg

Själv har jag 14-16 vilket är 42/44 och har 4 i OM.
    Matilda, Matilda........
  • Egensinnig
    WhiskeyRiver skrev 2010-10-29 02:15:34 följande:
    "Tyvärr" bor jag ju inte i Sverige så vet inte om Tradera är så akteullt för mig? Såg nämligen nu på e-bay att det här i princip ALLTID står "UK bidders ONLY". Trots allt så är ju Molly ett svenskt märke och det säljs inte direkt frekvent här (London) om man jämför med Stockholm. 

Å andra sidan är jag ganska avskräckt av Tradera med tanke på allt vad jag läst här ang kopior, hemska köpare och ännu värre säljare! Duntoffla, jag hoppas verkligen du får tillbaka dina pengar- så jävla surt
    Det verkar inte vara så många på Tradera som erbjuder "international shipping". (Men på ebay.co.uk brukar jag maila o fråga o nästan alla skickar till SWE om man bara frågar trevligt   )
    Har du kollat ebay på den globala handelsplatsen? Då får man med tex Tyskland o USA också som ha en del OM. www.ebay.com - men det kanske du redan prövat?
    Matilda, Matilda........
  • Egensinnig
    Viola B skrev 2010-11-14 09:15:06 följande:
    Jättesvårt att beskriva den för att den är annorlunda i mönstret än alla andra. Kan beskriva det som lite mer inka-mönstrat kanske. Men den är i huvudsak ljusgrön och ljusbrun har jag för mig.

Ett äldre kollektionsmärke var det på den för den satt på ärmen. Detta var tidigt i våras och jag hade inte så mycket koll på kollektionsmärkena då (nu är man ju  alldes OMbiten och besitter massa konstiga kunskaper Skrattande)

Har inte sett koftan igen efter detta    

Och eftersom jag absolut inte passar i modellen så är detta extra knasigt. Men kvinnan vid grönsaksdisken var så fin i den och hade matchat den så otroligt snyggt.

Kan det vara en sådan här?
    http://global.ebay.com/GORGEOUS_ODD_MOLLY_CARDIGAN_SIZE_2_GREYWHITE/260689080119/item 
    Matilda, Matilda........
  • Egensinnig
    gambia90 skrev 2010-11-14 14:41:13 följande:
    Varför kan inte folk betala i tid???

Sålde en lila lovelyknit förra veckan på tradera och fredagen var sista dagen att betala. köparen svarar ej på mail.
    Är det för fräckt att ringa? jag blir jätte irriterad och förlorar både tid och pengar!
    Ring - det brukar jag göra. Men sällan ngn betalar om de inte gör det direkt. Tag i så fall kontakt m Tradera så får du avgifterna tillbaka av dem.
    Matilda, Matilda........
  • Egensinnig
    Viola B skrev 2010-11-14 18:22:38 följande:
    Ahh, väldigt lik i alla fall - framför allt i mönstret! Glad
    Jag tror inte att den jag letar efter hade virkad spets i kanterna och så var den exakt i modellen som en LK.

Kul att få se lite olika varianter på LK Glad
    Jag reagerade på den eftersom jag inte sett den förut och när du skrev inkamönster ringde ngn klocka
    Alltid kul att se plagg man inte sett förut
    Matilda, Matilda........
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV