Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Odd Molly för oss inbitna del IV

Hej på er!
    Jag hoppas få lite hjälp av er...jag tänkte nämligen beställa mitt allra första Odd Molly-plagg, en Fonda Dress som jag trånat efter länge och som jag nu hittade på rea. Men jag är så osäker på storleken. Just nu är jag gravid i v.36 och har alltså inte möjlighet att prova för att se hur den sitter. Jag tänkte ha den efter graviditeten och då har man ju några extra kilon ett bra tag. Men sen skulle jag även vilja att den funkar sen när jag gått ner till min normala vikt som ligger på ca 70 kg, 176 cm lång. Jag brukar ha storlek 40 eller M på de flesta kläder i vanliga fall. Är Fondan trång eller rymlig? Funderade på att ta en storlek 3, men då kanske den är för stor sen när jag gått ner i vikt...(när nu det sen blir då) Men om jag å andra sidan tar en 2:a kan det ju hända att jag aldrig kommer i den ens! Nån som kan ge mig lite råd? Tack på förhand!

• Amelié77
    h80 skrev 2010-11-24 08:00:12 följande:
    Jag är 1.74 o väger 74kg nu (efter graviditeten) o jag har 2 på min. Den använde jag även när jag vägde 5kg mer.
    Ok, tack för ditt svar! Då kanske en 2:a räcker åt mig också...lite synd för jag hittade den jättebilligt i storlek 3 på ett ställe. Men där fanns bara 3:an, ingen 2:a.
  • Amelié77
    Duntoffla skrev 2010-11-24 09:22:41 följande:
    Amelié77 skrev 2010-11-24 07:23:20 följande:
    Hej på er!
    Jag hoppas få lite hjälp av er...jag tänkte nämligen beställa mitt allra första Odd Molly-plagg, en Fonda Dress som jag trånat efter länge och som jag nu hittade på rea. Men jag är så osäker på storleken. Just nu är jag gravid i v.36 och har alltså inte möjlighet att prova för att se hur den sitter. Jag tänkte ha den efter graviditeten och då har man ju några extra kilon ett bra tag. Men sen skulle jag även vilja att den funkar sen när jag gått ner till min normala vikt som ligger på ca 70 kg, 176 cm lång. Jag brukar ha storlek 40 eller M på de flesta kläder i vanliga fall. Är Fondan trång eller rymlig? Funderade på att ta en storlek 3, men då kanske den är för stor sen när jag gått ner i vikt...(när nu det sen blir då) Men om jag å andra sidan tar en 2:a kan det ju hända att jag aldrig kommer i den ens! Nån som kan ge mig lite råd? Tack på förhand!
    Hej!

Jag väger i normala fall 70-73 kg och är 174 cm lång. ( har fortfarande en del gravkilon kvar just nu) Jag har 3 i min Fonda från senaste kollektionen. I vanliga fall har jag 2 upptill i Odd Molly och 3 nertill. Den gamla Fondan (från förra vintern/våren) var rymligare och vad jag har förstått så var då en 2:a mer lik den senaste kollektionens 3:a. Förvirrande va? När är din från?
    Jaa, det var ju lite förvirrande!
    Hur ska jag då göra...det är den i Vintage CHalk som jag vill ha. Men 2:a eller 3:a - det är frågan?
    Tror ni att det funkar att sy in den sen om den känns för stor när jag gått ner mina grav.kilon (om jag tar en 3:a alltså)?
  • Amelié77

Jag väger nog MYCKET mer än 70 kg nu kan jag säga
    Kan väl tänka mig att jag är nere på 80 kg ganska snabbt efter förlossningen, men sen blir det svårare med de sista 10 kg. Undrar om jag inte ska ta en 3:a i alla fall så kan jag känna mig fin under amningstiden och sen kan min sykunniga mamma fixa till den efteråt om den är för stor.
    Eller är det nån som skulle kunna tänka sig att mäta en 2:a och en 3:a? T.ex. bystmått och ärmbredd och sånt? Så kan jag mäta på nån annan klänning jag har här hemma. Skulle var sååå snällt!

• Amelié77

Tack till er som har mätt era Fonda dressar! Nu ska jag gå och mäta lite på några andra klänningar och se vilken det blir. Synd att den inte funkar så bra att amma i, jag hade trott att man kunde dra ner den så pass mycket att man får fram tutten

h80 skrev 2010-11-24 17:36:36 följande:
    Hoppsan......nu råkade jag visst köpa en ny fonda.......jag som inte skulle handla mer än julklappar innan jul Glad
    tog en 3:a, hoppas den passar
    Var köpte du din och i vilken färg?
  • Amelié77

Måste bara fråga om den är nån av er som har en Fonda dress i Vintage chalk som ni funderar på att sälja? Jag kan mycket väl tänka mig att köpa en begagnad. Endera storlek 2 eller 3 då. Inboxa i så fall!

Vilken trevlig tråd det här är! Man brukar aldrig få hjälp i trådar om man bara klampar in med en fråga, men här var ni verkligen snälla och hjälpsamma! Tack! {#emotions_dlg.flower}

• Amelié77

Wig Wam i vintage chalk är jag också intresserad av. Vad är bästa priset man kan lyckas hitta den för? Brukar det dyka upp många reor nu i december på OM kläderna? Lönar det sig att vänta till efter jul eller när är chansen störst att fynda? Hurdan är Wig Wam i storleken? Den ser iaf rymlig och vid ut så där kan jag tänka mig att en 2:a skulle räcka bra åt mig.

• Amelié77
    Stargirl skrev 2010-11-24 20:36:24 följande:
    Ja det lönar sig absolut att vänta. Så det tycker jag att du ska göra.
    Jag tycker den är rätt normal i stl. Inte liten iaf.
    Ok, då ska jag nog hålla ögonen öppna under hela december då!
    Hittade Wig Wam billigt på en engelsk site men portot var ju skyhögt istället
  • Amelié77
    Duntoffla skrev 2010-11-24 22:16:35 följande:
    Du och jag verkar ju vara ungefär lika stora och jag provade en 2:a i Vintage chalk för ngn månad sen. Den satt bra förutom över bysten och kanske aningens tight. Men när jag är på normalvikt igen så kommer den sitta som en smäck. Med andra ord så tror jag att du också bör ha en 2:a i din.

Country Dreams har nu 20% rabatt på en del Odd molly. Dock fanns bara den i chalk i 1 eller 3. Lite lilac finns i 2 om du gillar den.

Tror att butikerna kommer börja rea nu i december men frågan är väl också var den finns kvar i rätt storlek

www.country-dreams.se/
    Ja, jag tror också att en 2:a passar bäst när det gäller Wig Wam. Jag gillar inte när det blir alldeles för mycket tyg runt kroppen. Det gäller att ha is i magen och vänta på rean nu då! Men det är ju surt om den rätta storleken är slut när man väl bestämt sig för att slå till.
  • Amelié77
    Stargirl skrev 2010-11-25 11:50:32 följande:
    Det tycker jag, jag köper gärna ännu en wigwam på rean. Så hojta till i tråden eller i bloggen om du ser ngt
    Absolut! Gör det du med, du har säkert bättre koll än mig!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV