Inlägg från: Tabby |Visa alla inlägg
  • Tabby

Odd Molly för oss inbitna del IV

Stargirl skrev 2010-02-11 10:08:25 följande:
    Hur är det ställt med folk....helt OT men idag fick jag tyvärr ställa in ett möte pga att sonen är sjuk. I min svarare fick jag ett jätte argt meddelande hur dåligt det var och att imorgon bör jag infinna mig kl 10....Trots att jag ställt in mötet redan igår eftermiddag då jag visste att sonen blivit sjukare och inte friskare. Detta meddelande kom från en kund (inte från min arbetsgivare) som vi ska investera väldigt mycket pengar i-Ursäkta.....man blir lite fundersam, inte direkt ngt jag valt.
    Vilket pucko . Märks att det är en person som inte prioriterar familj före jobb.
  • Tabby

Jisses, vad många som har fel på sina plagg nu

Helt sjukt ju.....

• Tabby
    Stargirl skrev 2010-02-15 12:23:18 följande:
    Jag har inga fel alls på mina....
    Du verkar vara en av de som har tur .
  • Tabby

En massa buttondown. X-Stichar från st 0-2. Några livelot blusar....Några  bruna klännigar i typ canvastyg med boderat knytskärp i midjan (kommer ej ihåg namnet)Fanns en del kvar faktiskt. Och även Hunky Dory....

• Tabby

Vad tror ni...
    Funderar på att inhandla en Fonda dressi blått eller royal när den kommer. Ska funka till vardag och jobb (finns ingen speciellt dresskod på jobbet).

Är mörkhårig och blek hy. Brukar passa i samma färger som Ninna i En skopa och och en tesked och även Skrutteruttan.

Vilken färg ska jag ha?

• Tabby
    brawny skrev 2010-02-17 18:51:18 följande:
    Fanns x-stitchen i blossom? *hoppashoppas*
    Nej. Endast en  i blå med rosa kanter och  st chalk med röda kanter st 1och 2.
  • Tabby
    Puffig Pingla skrev 2010-02-17 20:35:13 följande:
    Näe, men på OM-butiken. Men Tabby verkar ju ha mer koll på lagret (som sagt, jag var ju där förra veckan).Ett tips skulle ju kunna vara att ringa..... Ps. Korta stitchar finns på Outleten i Barkaby. Superfina i Bronze
    Oj, jag pratade om Kålle&Ada....sorry {#lang_emotions_embarassed}
  • Tabby
    Frusna flickan skrev 2010-02-17 20:37:12 följande:
    Kära mollysystrar. Jag måste fråga er en lite OT-fråga (gäller dock ett OM-plagg). Vad hade ni gjort? Jag har sålt en sak. Efter det ångrade jag mig och köpte samma i en mindre stl. Den var för liten så jag sålde den direkt. Sedan väntade jag på en ny sådan i rätt stl. När det väl kom en så var det den jag sålt en kort tid tidigare. Nu vann jag auktionen och fick den mycket billigare än jag sålt den för. Nu känner jag mig så himla dum för jag vill ju givetvis betala det priset som blev i auktionen men det känns som jag måste vara snäll mot säljaren och liksom köpa tillbaka den till samma pris. Och jag som precis ruinerat mig i samband med flytt och rejäl renovering i nya huset......... Hur hade ni gjort?
    Det är ju en Tradera auktion och man betalar det pris man budat in.
    Så nej, jag skulle inte betala mer än jag vunnit den för.
  • Tabby
    Sara Mia skrev 2010-02-17 18:58:49 följande:
    Jag har också de färgerna, och jag valde den blå. Tycker själv att den funkar perfekt. Skulle inte vilja byta. I och för sig skulle jag inte tacka nej till en royal-färgad också, men det står ju skrivet i stjärnorna om man verkligen får tag på en sådan. Den blå är väl lättare att knipa på nätet eller Tradera antar jag. Blå rekommenderas alltså. Lycka till! 
    Men vad surt att bara lisen.dk kommer ta in royal. Ja då kommer chansen knappt finnas att man får tag på den i st 0 .

Ok, då borde jag välja mellan rosa eller blå....
    Vilket tuftt val
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV