Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-02-08 18:34:56 följande:
    Jag var också sugen på # 191 Happy monday skirt, men blir väl tvungen att köpa ngt annat ist...
    VIlken är det? Dålig koll på namn...
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Hilti skrev 2010-02-08 22:17:44 följande:
    På min med, himla typisk som sonen ville sagt. Köpte ett paket med 3 OM plagg i går på Blocket. Håll tummarna att detta paketet skal hitta hit. Jag har ingen aning vad plaggen heter ens, men fina var dom
    Så tråkigt!

Håller tummarna för fina saker i paketet. Du får visa dem i BT sen

Dags att sova här

Go natt
  • Duntoffla
    Leo1977 skrev 2010-02-10 22:30:18 följande:
    Tips på butiker som säljer Odd Molly i Stockholm önskas! www.glawe.se/blogg
    Odd Molly butiken bakom Sturegallerian
    Åhléns City
    Mathilde i PK-huset samt på Biblioteksgatan
    Wink (tror jag det heter) i Sturegallerian
    NK
    Best of Brands i Sickla Köpkvarter
  • Duntoffla

God morgon!

Här snöar det för fullt.

I går var jag på Mathilde och provade lite plagg. Testade bla 100 g frill, någon sidenblus som jag inte vet vad den heter samt X-stitchen i brunt. Tur det för jag kunde ha storlek 2 och inte 3 som jag trodde. 3 var för stor runt bysten/livet. Är så sugen på att köpa en brun nu men måste fundera lite till. Frillen är superskön men för genomskinlig för min smak. Gillar inte heller att ha linnen under såna redan tunna plagg.

Tog en sväng förbi tråkaffären Cubus för att kika på de linnen Pingla tipsat om men om det var dem jag hittade var de för tight modell samt för långa tyvärr. Annars är det ett bra tips på billiga linnen.

Hoppas på att mitt paket från deep fling kommer nästa vecka.

• Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-02-14 14:22:51 följande:
    sorry för spam......så är det när man ligger till sängs....... Men guuuuud så irriterande det är med en som säljer 7 miljarder plagg (mest barnplagg) och ETT av dem råkar vara OM att då skriva det i rubriken på ALLA sina auktioner på T???????? Jag kommer knappast bli sugen natt köpa en Po.p overall om jag letar OM kläder, eller? Märker att jag bara har klago inlägg idag....skyller det på huvudet ;-D
    SÅnt stör mig också och jag är rätt duktig att anmäla irriterande och missvisande annonser
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-02-14 18:11:27 följande:
    Angående höstens kollektion så fick vi höra från "säker källa" på vår Malmö-tur igår att det ska va riktigt tråkiga saker, mycket rutigt, gamla modeller med någon enkel ändring och högre priser. En fin variant av voile short dress i smutsrosa men annars inte mycket att ha. Dessutom ska det va äkta päls på vinterjackorna vilket jag tycker är väldigt trist! Känns inte alls som något OM borde stå för (tycker jag då). Tydligen är väldigt många butiker sura på OM för att de ska öppna egen webshop och har därför i protest beställt hem mycket mindre från våren vilket förklarar varför allt tog slut så snabbt! Ja jag vet inte vad jag ska tro, mycket kvalitetsproblem redan på vårens kollektion, fula modeller i höst, högre priser och päls på jackorna... Jag är mycket tveksam till hur min OM-kärlek ska överleva dessa test! Tur att det finns gamla godingar på Tradera! Hur tänker ni?
    Tyckte jag såg en del trista (i min smak) från den länken Katinka hade i bloggen. Däremot var 327:orna himla fina enligt mig. Rutor ska tydligen vara trendigt fick jag veta då jag hade min Glazing check skirt på mig i veckan men det finns gränser för mitt flanellanvändande. För mig är det lite som att gå tillbaka till högstadiet med flanellskjortor och polotröjor Men en del saker är fina tycker jag som Check me tunic osv.

Gillar inte tanken på riktig päls heller {#lang_emotions_throwup}

Det är klart att det blir större konkurrens om OM själva öppnar webbutik samtidigt som jag förstår att dem gör det. Förstår även butikerna som troligen tappar försäljning.

Tur att Tradera finns! Man får bunkra bäst man kan nu.
  • Duntoffla
    Innerjoin skrev 2010-02-14 18:51:45 följande:
    Den du köpt bör ju vara blå, eftersom det är den blåa som är på bilden.....Den grå ser ut så här: images.tradera.com/393/95137393_1.jpg Kom också i Royal, ljusrosa och ljus powder kanske också i någon mer färg?
    Ja, den ser ju onekligen blå ut på bilden tycker även jag. Det är nog bara för att jag sett en likadan bild på en som såldes som grå. Nåväl, det blir kanske en surprise
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV