Inlägg från: Hilti |Visa alla inlägg
  • Hilti

Odd Molly för oss inbitna del IV

smulan0 skrev 2010-11-11 19:27:06 följande:
    hittade saraband dress i cabaret idag! Hoppas den är lika fin irl som jag hoppas! Håller tummar och tår!
    Jag tror den är finare än på produkt bilderna. Grattis till fint köp.
  • Hilti
    Viola B skrev 2010-11-14 18:22:38 följande:
    Ahh, väldigt lik i alla fall - framför allt i mönstret! Glad
    Jag tror inte att den jag letar efter hade virkad spets i kanterna och så var den exakt i modellen som en LK.

Kul att få se lite olika varianter på LK Glad
    Kan det vara denna varianten?
  • Hilti
    Jontesfru skrev 2010-12-02 10:11:51 följande:
    har fått svar från ODD MOLLY nu och min väska är ingen kopia. De hade problem med att de fällde även orginalen alltså. Hon erbjöd sig att hjälpa mig reklamera den även om jag köpt den på tradera. BRA service skulle jag säga. Nu vill jag inte det. får använda väskan när jag har mörka kläder eller röda helt enkelt.

Men jag är glad så mycket roligare o använda den nu när man vet att det är en äkta OM.
    Intressant. Då kanske inte min heller är kopia vilket jag självklart trodde efter att halva jackan blev rosa.
  • Hilti
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2011-01-15 14:25:00 följande:
    Hej alla!

Är det någon av er som har denna eller liknande i plysch som har hållit sig fin flera tvättar.
    Jag tycker att de blir så "fula och slitna" efter ett par tvättar...
    Gör jag fel eller blir det bara så...?

Vill också tipsa om en vansinnigt rolig aktivitet på en tjejmiddag...
    Jag skriver om det på bloggen idag och kan med fördel bytas ut mot ett vanligt paket...
    Kram Fröken Vit

www.frokenvit.blogspot.com
    Jag har 2 Fonda sen i höstas och båda är lika fina efter alla tvätt. Hur blir dom slitna tycker du?
  • Hilti
    alias skrev 2011-01-20 11:21:14 följande:
    Ganska liten. Jag är en stl 2/3 i OM, men har 4 i Varsity. Nog för att det är "loose fit",men den klänningen tycker jag inte ska vara tajt.

Underbar är den, dessutom!
    Tack snälla men jag läste ditt svar för sent. Hade då redan beställd min vanliga storlek, får se om det blir kasslervarning
  • Hilti
    Duntoffla skrev 2011-02-20 20:37:52 följande:
    Hoppas på det då I värsta fall får de väl korrigera i efterhand.
    Egensinnig skrev 2011-02-20 16:51:46 följande:
    På min stod det under artiklarna att 20% drogs av men nu står det inget längre. Skicak dem ett mail för säkerhets skull. Men de verkar vara ett av få företag på nätet som har koll på sin webshop så jag hade inte oroat mig faktiskt
    Jag mailat också. De har säkert koll
    Fick du svar på ditt mail?
  • Hilti
    Duntoffla skrev 2011-02-23 10:30:21 följande:
    Nej men det är draget rätt. Om jag inte åker på tull så blir det 986 kr för en LK
    Puffig Pingla skrev 2011-02-23 10:15:49 följande:
    Nu är iaf alla annonserna nedstängda.

parlorforpinglor.blogspot.com/
    Yes!

Jag jagar fortfarande produktbilder. Om någon orkar/vill så kika gärna i min blogg och se om ni har några i gömmorna. 

*Produktbildsfascist*

Låter som ett fynd Hos mig är det inte dragits pengar än, men om jag får rabatten så blir det en Grandmas för under 1400,-
  • Hilti
    Viola B skrev 2011-02-23 13:33:29 följande:
    Visst går det otroligt trögt på Tradera nu *pratar som säljare* Rynkar på näsan

Visst går det att göra riktiga fynd på tradera *pratar som köpare* Skrattande

Jag menar, det gick en fin X-stitch för drygt 400 spänn och vackra klänningar för 800 :- som brukar kosta mycket mer..

Aldrig att jag skulle våga lägga ut någon auktion för 1 krona nu, för man kan ju få hur lite som helst för den.

Hur tycker ni att det går? Ni kanske fyndar för fullt?  

Jag har såld  massor med OM på Tradera den senaste tiden, men har fegat ur och lagt utropet en krona under "köp nu" priset. Då har jag i alla fått det jag vill ha för plaggen, men inte mer vilket är tråkigt.
    Jag kanske ska se till att fynda lite

Duntoffla skrev 2011-02-23 13:24:19 följande:
    Det är riktigt bra. VIlken färg valde du? Blev lite sugen på dark berry faktiskt.

Jag lider av powder sjukan så det blev en sådan

• Hilti

Nu behöver jag lite råd från er tjejer. Jag sålde min Reedy tunic på Tradera och nu mailar köparen att det är hål i den. Grejen är den att den är använd i 2 timmar och jag synade den som med alla andra kläder jag sålt på T. Jag skriver alltid med i beskrivningen när det finns något "fel" på kläderna. Jag är stolt över alla mina positiva omdömen  

Jag mailade tillbaka och bad om bild på hålet, och sen erbjöd jag mig att överföra pengarna + returporto. Jag har läst här förut att några köpare skriker om hål och rabatt, men jag vill inte erbjuda rabatt då jag är säker på att det inte finns något hål. Jag känner på mig att detta blir en traderasoppa som jag läst om förut. Hur hade ni gjort? 

• Hilti
    Pokergirl skrev 2011-03-08 19:42:17 följande:
    Hilti: Låter som köparen jag hade bekymmer med, fräck värre! Alias som startar med ett D. Jag hade börjat med att kräva bildbevis, om det ser ut som ett hål hade jag erbjudit att köpa tillbaka plagget mot payson med garanti. Då kan inte köparen både behålla pengarna och plagget. Återkom om hur det går för dig!

piip79: Ja, det stämmer - fodret är ej fastsatt i nederkant på jackan.
    Jag tänkte på det med bildbevis.. maken sa nyss att vad gör du om det nu plötsligen finns hål i den? Så lågt kan väl ingen sjuka för lite rabatt? Sen börjar min köpare på Å, så det är inte samma som dig för henne har jag redan spärrad.

Nu får jag vänta på bild och vad hon bestämmer sig för. Tack för ditt svar  
  • Hilti
    Duntoffla skrev 2011-03-08 20:27:33 följande:
    Tycker det absolut låter som om du ska ha en 0:a. Bomullen töjer sig lite.
    Hilti skrev 2011-03-08 18:15:32 följande:
    Nu behöver jag lite råd från er tjejer. Jag sålde min Reedy tunic på Tradera och nu mailar köparen att det är hål i den. Grejen är den att den är använd i 2 timmar och jag synade den som med alla andra kläder jag sålt på T. Jag skriver alltid med i beskrivningen när det finns något "fel" på kläderna. Jag är stolt över alla mina positiva omdömen  

Jag mailade tillbaka och bad om bild på hålet, och sen erbjöd jag mig att överföra pengarna + returporto. Jag har läst här förut att några köpare skriker om hål och rabatt, men jag vill inte erbjuda rabatt då jag är säker på att det inte finns något hål. Jag känner på mig att detta blir en traderasoppa som jag läst om förut. Hur hade ni gjort? 
    Jag skulle gjort som du. Köparen måste i första hand kunna visa en bild. När jag har fått hem saker som det varit "fel" på har jag i mitt första mail till säljaren bifogat bildbevis direkt. Tycker det är konstigt att man inte gör det. 
    Jag har redan fått bild, och visst finns det hål. Inget stort hål, men stort nog för att jag hade sett det när jag kikade över Reedy.  Jag blir vansinnigSkrikandes Nu är pengarna överförda till henne och hon ska skicka rek tillbaka för inte vill jag bli utan tunika och pengar. 

Lite trevligt med, min Grandmas från DF kom i dagSolig 
  • Hilti
    Duntoffla skrev 2011-04-15 17:03:16 följande:
    Snacka om att det är kaos på Redhes rea. Det går inte ens att komma in på sidan ju. Tycker alltid att när det är rea så strular alla datasystem. Vi lever på 2000-talet och ändå funkar inte tekniken ännu. Ska det vara så svårt?

Tur att man sparar pengar i alla fall  
    Visst sparar man pengar, men jag är fortfaraden sur över att min varukorg blev borta. Jag hade några finingar på G där. Skit samma, mer pengar under påskhelgen då det blir Freeport.
  • Hilti
    h80 skrev 2011-04-21 17:32:53 följande:
    wiiee är så glad (måste skriva här eftersom mannen inte riktigt förstår hur jag kan vara så glad över en klänning Glad )
    Jag har letat en rosa fonda jättelänge o nu idag när jag var på freeport så hängde där en, i min storlek Skrattande
    Kul, det är en bra kännsla när man får tag på drömplagget. Hur tycker du urvalet var på Freeport? Jag är lite nyfiken då jag ska dit i morgon
  • Hilti
    Norrlandssyster skrev 2011-09-04 11:46:14 följande:
    Nu kan du kolla igenom garderoben Duntoffla, jag har skapat en köp och säljgrupp på FB.

Ni som är intresserade av att gå med, sök på "vi som köper och säljer Odd Molly".
    Vilken kul grej. Jag måste kolla och ansöka. Här på FL har jag inte varit sedan i somras, men nu kommer hösten med flera mysiga inne kvällar, så nu hakar jag på igen
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV