Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

rosegarden skrev 2010-09-13 17:48:33 följande:
    Har hamnat fel.......... Odd Molly är väl över och ut. Numera ser det bara töntigt ut tycker ja
    Ha ha, ja det är bara vi gamla tokor som går omkring med sånt tönteri Flört
  • Pythia
    Sandra G skrev 2010-09-13 18:51:26 följande:
    Vad tror ni är mest användbart. En Wigwam i vintage chalk eller almost black?
    Jag kommer inte att köpa någon (om det inte blir någon rea). Men för min del är chalk en favorit. Men jag är inte och har aldrig varit en "svart" tjej. Jag är en begie/brun/grön/blå/röd-tjej.

Men det är ju jag det...
  • Pythia
    slma skrev 2010-09-15 18:36:20 följande:
    Inte direkt en OM fraga, men relaterad om vi säger sa! Letar ett längre linne att ha under blusar och tröjor, som liksom förlänger korta plagg. Har hittat ett i en affär, perfekt, men det var SNORDYRT, jag hade inte tänkt köpa ett sa himla dyrt, hellre flera färger, utan ett mer överkommligt.. alltsa gar Mollysarna bort, vill ha lite tightare, gärna med spets nertill.... saja, hjälp mig nu!
    Jag har hittat linnen (underklänningar) med spets nedtill både på H&M (typ 100kr) och Lindex (typ 300kr) denna höst. Sedan hittade jag en mycket enkel klänning skuren under bysten i tunn  bommuls-jersey på H&M som var urskön att ha under continental knit-dress för 100kr
  • Pythia
    Pokergirl skrev 2010-09-15 19:49:12 följande:
    Jag kommer också att sitta och vänta...

Har funderat lite idag. Tydligen kommer vissa av vårens plagg sakna den berömda odd mollylappen, precis som vinterjackan gör. Vad tycker ni om det? Jag kan liksom inte bestämma mig, men jag tror faktiskt att jag föredrar med lappar. Känns som deras signum. Däremot avstår jag gärna stora blaffiga OM-broderier över hela ryggen.
    jag kan inte heller bestämma mig.  På ett sätt kan det bli lite störande med lappen, som tex när jag ville ha en suiteheart minigown under min tenfold knit och det blir två molly-lappar som sitter ganska tätt ovanför varandra. Det ser inte så kul ut faktiskt så den kombinationen skippade jag.

LIksom du vill jag helst inte ha odd molly broderat på hela ryggen, så jag tog faktiskt och sprättade bort det från min tenfold knit i våras.
  • Pythia

ja, nu var det ju inget att se i alla fall. Shit jag måste ju gå och lägga mig snart om jag ska orka upp imorgon

• Pythia
    Pokergirl skrev 2010-09-15 23:16:54 följande:
    Jag med, har en tjorv som kommer att vakna några gånger i natt och sen vid femsnåret.
    ugh, vet precis vad du menar... har en som i alla fall sover hela nätter men som i värsta fall vaknar innan 6 och i bästa fall runt 6.30. Sedan är det jobb och jobb hela dagen...

Tur att man får drömma sig bort till lite flärd och vackra kläder ändå
  • Pythia

Många godingar. Vilken härlig färgskala de har använt!! Ser redan fram emot våren

• Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-16 13:07:31 följande:
    Jag åkte in till City på lunchen och rusade in till Åhléns med min 20%-kupong och två rabattcheckar i näven och kom ut med en dröm i powder: Lopez leather bag. Sååå nöjd och har otroligt svårt att koncentrera mig på jobbet nu för jag vill bara hem och impregnera den och packa i mina saker och prova till min Lotta Lotta Long jacket i powder Flört

Så här ser den ut:  www.ajabajakids.com/default.asp?sType=deLuxe&...
    Har de fått in några sidenklänningar? Eller annat nytt?
  • Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-16 13:07:31 följande:
    Jag åkte in till City på lunchen och rusade in till Åhléns med min 20%-kupong och två rabattcheckar i näven och kom ut med en dröm i powder: Lopez leather bag. Sååå nöjd och har otroligt svårt att koncentrera mig på jobbet nu för jag vill bara hem och impregnera den och packa i mina saker och prova till min Lotta Lotta Long jacket i powder Flört

Så här ser den ut:  www.ajabajakids.com/default.asp?sType=deLuxe&...
    JÄttefin väska du hittade. Jag tänkte vänta med att använda min 20%-are tills sidenklänningarna kommer, men då måste de ju göra det innan den 24:e
  • Pythia
    krabed skrev 2010-09-16 14:56:42 följande:
    Kikade också där och har inte heller pengar just nu till något plagg öht men då hittar man såklart en hel del :) 
    Tyckte stexton strap dress almost black var superfin, har redan börjat matcha in den i min garderob och vad man ska kunna tänka sig ha över osv... 
    Den gillade jag också!! Har inte sett den förut... Åh detta ha-begär!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV