Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Sylt skrev 2010-03-24 12:14:48 följande:
    Jag tror att en 2:a blir kanon.
    Attans! Den var slut Nåväl, "sparade" lite pengar där.

Är helt svettig nu
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Bambiblogg skrev 2010-03-24 12:17:47 följande:
    Ullis10: Hatehate tee är VÄLDIGT stor i storleken. Jag rekommenderar att du går ner minst en storlek på den!!!!!!! (Om det inte redan är försent att ändra ordern)
    Är den? VIlken tur att jag inte tog 3 då. Nu kanske magen ryms
  • Duntoffla

Får väl se vad som finns kvar när det väl kommer till kritan. Vågar inte helt lita på saldot eller bekräftelsen eftersom det är automatiskt.

• Duntoffla
    Peak skrev 2010-03-24 12:22:57 följande:
    satt och kollade på klänningarna Bkues dress, tyckte de fanns nyss?? Men nu är de slut Overlap-kjolen är jag sugen på men vet inte att jag provat någon kjol från OM, så svårt med strl då!!
    Japp, blues dress fanns och försvann snabbt.
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2010-03-25 19:38:28 följande:
    Tillbaks från outleten i barkarby, för er som undrar så fanns det absolut ingenting där som jag ens skulle överväga att ta på mig. Men de hade en hel del kläder , så om nån har en annan smak än mig så kanske man kan fynda
    Haha...tack för infon Kan du berätta lite mer om din smak ?
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-03-25 22:38:41 följande:
    Oj tickande den iväg så pass! Kikade på den då den låg betydligt billigare men tyckte den var för dyr redan då.
    Jag hade span på den bara för att se vad den hamnade på. Har en likdan hemma. Toppensköna!
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-03-26 20:47:29 följande:
    aaahhhh vad less jag blir. Har sålt en blus på tradera där det tydligen var två minimala fläckar som jag inte har sett. Plagget var helt nytt men provat så jag vet inte om det är något från affären eller något som flygigt på mig i hemmet (fullt möjligt med två småbarn). Nu vill köparen häva köpet utan att ens prova att tvätta trots att det är ett plagg som lätt tvättas i tvättmaskin! Hur hade ni gjort? Gått med på att häva utan att hon ens försöker tvätta en gång??? Jag blir så less eftersom jag själv aldrig skulle va så dum! Jag har tom köpt saker som varit lite trasiga men där man lätt kunde laga dom själv och gjort det utan att kräva återköp!!! Givetvis försöker man beskriva plaggen så noga som möjligt och detta hade jag synat. Tror bara hon vill ha en anledning att häva köpet... Jag kan tänka mig att kompensera henne typ 10% och återköp om fläckarna inte går bort efter normal maskintvätt...
    Be om bildbevis. Är det så skulle jag låta köpet gå tillbaka helt, ta hem det och tvätta och sen lägga ut det igen.
  • Duntoffla
    Pythia skrev 2010-03-26 00:11:42 följande:
    Hej! Jag är ny både här och i Odd Molly sammanhang, men har börjat älska kläderna och tycker att Tradera är jätteroligt. Mycket trist detta med kopiorna. Vad tror ni experter om denna, ser lapparna inte skumma ut? Säljaren har ute 4st lovley knit dessutom www.tradera.com/Odd-Molly-Lovely-knit-stl-2-a...
    Hej och välkommen hit!

Jag tror att den är äkta särskilt som den är från en äldre kollektion. Svårt att se lapparna då ljuset är lite konstigt. Att säljaren har 4 är nog inte så konstigt heller, jag har 2 hemma i olika färger och många älskar koftorna. Tycker det är skummare med säljare som har helt nya likadana koftor. Vem visst, säker kan man inte vara. Har dock inte hört att den kollektionen skulle kopierats.
  • Duntoffla
    Glenda Glad skrev 2010-03-28 10:44:44 följande:
    Hej Har tidigare inte varit så sugen på Odd molly men har fastnat för Saloon dress i blått   Men funderar lite på vad man ska ha på fötterna? Vad brukar ni ha till era Odd Molly-klänningar?  Det är ju dags att köpa lite vårskor nu, så jag letar lite inspiration
    Antingen kan man ju bryta intrycket helt och ha typ Converse eller så kanske ett par stövlar eller fina träskor för att få den rätta "bondlooken"

Jag provade en saloon dress (efter att ha tokdissat den när jag såg produktbilderna) igår. Provade den i powder med lila blommor. Fantastiskt fin men jag är livrädd att de små trådarna som liksom sitter som "fusksömmar" kommer att gå upp en efter en så det blev inget köp
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV