Duntoffla skrev 2010-06-06 09:40:03 följande:
Jag köpte min Lovelier Knit på Mathildes rea i slutet på juli förra året så där omkring
Viola B skrev 2010-06-06 08:51:55 följande:
OM verkar ju hålla samma namn på färgerna genom olika kollektioner.Tex chalk är offwhite, indigo är blå.
Nu när jag sitter och kollar på tradera så har jag ibland kläder som jag vill matcha med plagget jag är intresserad av på tradera.
Men då undrar jag om OM håller sina nyanser om ni förstår hur jag menar. Vissa färger tex rouge skulle ju kunna vara mer varmt röd eller blått röd och då kan det blir riktigt fult när man försöker matcha
Så vad säger ni som har samma färg fast i olika kollektioner - är det ungefär samma färg?
Hoppas ni förstår hur jag menar - jag är kanske inte bäst på att förklara detta en slö söndagmorgon

Förstår precis vad du menar men kan nog tyvärr inte gett ett bra svar. Får för mig att ex vissa färger kan ha nyansskillnader. Jag har en Lovely knit i grått hemma från årets kollektion och jag tycker att den ser annorlunda ut i nyansen mot andra grå LK men jag kan ha fel.Hmm...svårt, en Fg
ok, tack.
LK brukar ju finnas kvar vid rean så jag får se om jag vågar ha lite is i magen ;)