Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Miss Goldie. Tyvärr tar drömmar slut ;)
    Jag har granskat min Khalo och det ser ut som om hjärtat är fastsytt med enkel sytråd. Jag tror att det borde gå att sprätta bort, men kan inte garantera förstås. Jag har en gång sprättat bort Odd Molly brodyren från ryggen på min TK och det gick jättebra också och det känns som mer åverkan. Bara du är jätteförsiktig och använder en riktig sprättade så...

• Pythia

Miss Goldie: när skulle du INTE behöva en sådan underbart användbar klänning ;)

Jag skulle kunna ha min varje dag just nu. Känner mig både tuff och fin i den.

• Pythia

Miss Goldie: ja som hemmadress i bland barn kanske det är lite överdressat. Men när man träffar vuxna människor i vuxna sammanhang är den toppen med stövlar och sjal till. Jag jobbar på kontor som dessutom är lite kallt ibland och då skulle jag kunna ha stickade klänningar varje dag ;)

• Pythia

Nu börjar det trilla in bilder på bloggarna från helgens träff. Det ser ut som om de har haft det jättekul!!

• Pythia
    gambia90 skrev 2011-10-03 17:59:37 följande:

fan, bilden kom inte med men det är en:

622A Puppa Silk Patchwork Wrap från Flow Featthers. 

Grattis, verkligen ett fynd. Det verkar ju som om det fanns ett gäng på freeport. Det finns en på tradera har jag sett också. Lite sugen är jag, men jag ska sitta på händerna.

• Pythia

Jag börjar få en smygande känsla av att jag *måste* ha den här
    http://deepfling.com/oddmolly/?filter=cat&cat=f11&product=1269817537

Men jag har ju redan en hookup s/s i indigo och på något sätt är de ju lite liknande, alltså behöver jag inte denna. Visst är det märkligt när ha-begäret tar tag i en. Det blir som en liten förälskelse och man kan inte tänka på något annat ett slag

• Pythia

Oci-katten: det är ärmstorleken på tutu som begränsar i sånt fall. Annars är den rätt töjbar i midjan skulle jag säga. Tyvärr har jag inte provat haystack så jag kan inte jämföra

• Pythia

Då föll jag dit på en clinch i royal. Jag vet att jag hade ångrat mig om jag inte hade slagit till. Så härlig färg. Så härlig sjal.

• Pythia

Vilket är ert bästa höstköp i år och varför? För mig är det nog Essen high knit i brunt för färgen är helt underbar och den passar till många outfits, både när jag vill se lite tuff ut i jeans och när jag vill se kvinnlig ut i tex svarta wigwamen från förra året och hookup dress från våren. Den är lite lagom "edgy" som jag har velat känna mig denna höst. Hur är det för er?

• Pythia

Ja det är alltid bra att invänta rabatterna ;) det är många fina koftor i år

• Pythia

Fina bilder Jennus! Ja det har varit mycket fint i år. Merinodress är jag förstås sugen på men kahlo klänningen är mer jag, så det blev en sån istället. Får hålla utkik på rean. Clinchen älskar jag (iphonen autokorrigerade clinchen till flundran?!)

• Pythia

Jennus: det är det som är så bra med OM tycker jag, att det rymmer så många stilar och humör

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV