Inlägg från: Tindrisen03 |Visa alla inlägg
  • Tindrisen03

Köpte Saloon dress nu på Deepfling ändå..Med 50% rabatt kostar den endast lite över 600 kr och jag ska försöka förstärka sömmarna själv el lämna till sömmerska såsom en del har gjort. Hoppas det funkar för jag älskar verkligen den klänningen

♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    leson76 skrev 2010-04-07 13:24:16 följande:
    Låter ju helt klart lockande men....vad kostar frakten?
    30 dollar ca.
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    leson76 skrev 2010-04-07 13:39:11 följande:
    Oj 30 dollars....kanske någon i Sthlm som vill samfrakta?
    Jag bor i Sthlm
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    leson76 skrev 2010-04-07 15:01:40 följande:
    ok, kajsan och xst? Vad vill ni ha?
    Du kanske kan maila henne bara och fråga om vi kan samfrakta?
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Flock skrev 2010-04-18 16:59:32 följande:
    Nu har jag beställt en Saloon strap dress i stl S, så hoppas den passar!Konstigt nog beställde jag blue, jag som var inställd på en red ända till jag klickade.
    Var beställde du den?
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03

På tal om fynd, är det ngn här som var på odd Mollys kollektions utfsg idag? Jisses vad folk det var där. Fyndade i alla fall lite men det var hysteriskt

♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Pythia skrev 2010-04-23 13:45:31 följande:
    Är det bara för speciellt inbjudna gäster?
    Jepp, man måste ha en inbjudan
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Flock skrev 2010-04-24 14:53:47 följande:
    Åh, så mycket fint! Extra roligt när man kan fynda!Är det bara uppe hos er de har sådan utförsäljning?? Hoppas en sådan kommer till skåneland oxå, hade varit riktigt nice...
    OM har ju i sitt lager i Sthlm och detta är deras provkollektions samt rest utfsg. Har svårt att tro att de skulle ha den på fler ställen men man vet ju aldrig.
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Frusna flickan skrev 2010-05-05 16:28:32 följande:
    Tack för svar. Jag har mailat i förrgår meningen har svarat. Jag skickade ett mail nu igen. Jag vågar knappt köpa från Amerikanska webshops för det blir alltid fel. Första gången jag handlade hos Amy på Fitts&Company kom aldrig något paket. Som tur är fick jag pengarna tillbaka i alla fall. (Sak tillägga att andra gången jag provade gick det bra.)Detta är min första gång på Deepfling och nu har inget paket kommit. Jag blir så ledsen att det ska bli så här. Och varför svarar de ej på mailet?
    Jag beställde fr deepfling den 7 april och det tog inte mer än 3 dgr så hade jag det hemma.
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03

Är det ngn som söker en röd långärmad Saloondress  stl 2 ( som inte är trasig på ngt sätt..) så kommer det snart komma ut en på Millami. Jag beställde en 1.a men fick en 2a och kommer returnera den (och få min 1a istället ) Den är nedsatt med drygt 33% och helt underbar. Jag har köpt sådant där förstärkningstyg som man stryker på och då kan inga sömmar gå isär. Superenkelt att fixa till den mao. Har gjort det redan på samma klänning i annan färg

♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Frusna flickan skrev 2010-05-20 23:10:04 följande:
    God kväll!Var på Freeport idag igen och fick tag på en röd Fields of lace i stl 3. Den är stor vilket är allmänt känt, jag kan ha den som klänning el tunika. Kunde inte låta den hänga där. Jag har ju aldrig ägt någon så den fick följa med hem. Vi får se hur långvarig den blir hos mig. Ville ju haft en 2:a men det fanns bara 3:or och 4:or. Två såldes medan jag var där så jag vet ej vad som finns kvar. de hade ej fått in några mindre stl.Nytt sedan igår var massor med Bomadilla (vet ej stavningen), blusar, den virkade klänningen/tunikan med silkärmar och klänningen med fransar under bysten. De fanns i blandade stl. Den röda i stl 4, 2,1 och 0 tror jag, den rosa/gröna fanns nog i de flesta stl. Hittade även rosa och gula livefirst omlotttunikor i stl 1 och 3, provade en 3:a, har ju ägt den tidigare men den är rätt liten i stl. Fina Berry hängde där i dark pink i stl 1 och en röd 4:a men de var dyra, 30% vilket gjorde ca 2500 kr. När man precis fyndat en i powder för 1600 känns det väldigt dyrt även om de båda färgerna är urläckra!Det blev också en 327:a i chalk stl 3. *glad. Alla är nu slut. Ska man behöva åka ut dit varje dag för att få tag i godbitar. Det fanns inga nya koftor alls.Angående bluelawn tror jag inte att lagersaldot är att lita på. Med den rean och så är det samma saldo som igår.. Det tror jag inte på.Och slutligen är min Saloon dress ÄNTLIGEN på väg. Först fick jag tag på en 3:a som var lite trång. Jag har ju aldrig 4:a annars så hur kunde jag veta att den skulle vara så liten? Sedan fick jag i alla fall tag på en 4:a som skulle komma men fastnade i askmolnet, tullen osv som sedan visade sig vara en 3:a *#?%#?!. Jag var helt knäckt... Alltså åkte min andra Saloon dress ut på Tradera och jag letade som en galning och NU kommer det en i stl 4:a (hoppas jag, annars dör jag), HURRA! (Kanske skulle vänta med att hurra tills imorgon nu när jag haft sådan otur hittills.Sov så gott!
    Hoppas att den kommer i rätt stl! Saloon dress är den underbaraste..har den i alla tre färgerna
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Mabimao skrev 2010-05-20 23:48:08 följande:
    Frusna, vart hittade du saloon i 4?
    Inboxar dig, tror jag vet var det kan finnas en
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    snoran skrev 2010-06-07 10:25:50 följande:
    Hej alla odd molly-tjejer. Har ni handlat från Deepfling någongång? Fastnar paketen i tullen?

Är sugen på en grå wigwam Glad
    Mitt fastnade inte i tullen. Kom snabbt också 3-4 dgr bara
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Mabimao skrev 2010-06-10 22:10:31 följande:
    .......och mollytösen........det är jag det! Tack och åter tack!!!!! Gulle du!!!!!
    Köpte sånt där stryka på grejs idag och börjar med det. Fungerar inte det så blit det till att slå sig ner vid symaskinen och göra som Dr Molly och Ninna.
    Nån som lagat sin? Hur?
    Jag har alla tre färgerna av den långärmade Saloon dress (:- )älskar) och den första förstärkte jag i sömmarna bak i ryggen gm sådan förstärkningszickzack som finns på  min maskin samt strykte på remsor av sådant där tyg. Den sista jag fixade har jag inte sytt ngt alls på utan endast förstärkt lite här och där gm remsor och den håller ihop jättebra trots flitigt användande. Måste vara tidernas skönaste klänning..
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    slma skrev 2010-06-22 15:54:34 följande:
    Mathilde rear inte Fonda dress va? Bor utomlands och kan tyvärr inte slinka förbi och kolla!
    Nix, de var inte på rea
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03

Är det ngn som vet om det är ngn butik i Sthlm-området som har kvar Runaway dress i stl 1 el 2. Är så osäker på stl och skulle behöva prova den. Vill inte att den skall vara för kort.

♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    alias skrev 2010-07-27 14:49:32 följande:
    Det var någon i tråden som undrade över längden på Runaway Dress. Jag har på mig min idag, i stl 2, och den når straxt ovanför knät. Jag är 174 cm över havet.

Detta är den mest fantastiska sommarklänning jag sett, tror jag. Helt fantastisk! Jag kan tom överse med gäddhänget!!
    (Hoppas alla andra kan det också, annars får jag väl behålla jeansjackan på ...).
    Det var jag Så om jag är 166 cm borde både en 1 och en 2 hamna i knähöjd på mig eller? Vill INTE att den ska vara för kort. Gillar längden på Saloon dress, Magnolia dress men tycker att ex Fondan och Prarie dress är för kort utan ngt under på mig. Var har du köpt din? Visst bor du i Sthlm?
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03

Skall sälja en hel hög med Mollysar. Vad tror ni; Tradera el Blocket? Det är 3 flanellklänningar av olika sorter, en taradiddle, 2 Chrysalis omlottblusar, en one million dress och så lite annat smått och gott. Tycker att Traderas avgifter har brakat i väg så plus att Tradera verkar lite svajigt just nu. På Blocket kanske många är skeptiska dock där man inte kan se omdöme. Var tror ni att det går bäst just nu?

♥♥ Tindra & Nova ♥♥
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV