Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly för oss inbitna del IV

Oh.....det var läääängesedan jag var här inne.
    Fyndade på T (om jag får säga det själ) Har varit sugen på denna (andra färger i år) men varit osäker pga onesize. Men för detta pris chansade jag. Om den inte passa åker den ut igen.
    http://www.tradera.com/Helt-ny-Lise-Sandahl-klanning-one-size-multifargad--auktion_301743_133589745

Vad trööögt det går med OM på T. Är det månde nu vi borde börja inse att de stora kollektionerna och den stora mängden kläder på reorna börjar visa sig?

• Mabimao
    Duntoffla skrev 2011-05-29 17:21:20 följande:
    Grattis till fint fynd!

Tycker Tradera är upp och ner. Vissa plagg går mkt bättre än man tror och vice versa.

Tror att du har rätt ang mängden på kläder, det är inte lika unikt längre. Dock går en del gamla godingar trögt också  
    Tack hoppas den passar också.......
    gambia90 skrev 2011-05-29 20:04:34 följande:
    OMG! vilken fin!
    Eller hur!! Denna har jag heelt missat innan de kom nu i vår i andra nyanser.
  • Mabimao

OT men jag är så nöjd!!!! Lise Sandahl klänningen kom idag. Lovely!!!!! OCH figursmickrande! Var väldigt osäker på om jag som är 4:a i OM skulle kunna ha denna i onesize.
    Den sitter som en smäck och inte för lång.
    Nöjd är jag

• Mabimao
    Frusna flickan skrev 2011-06-08 22:24:38 följande:
    Åh vad bra och vad snabb leverans! Jag hoppas jag får min innan helgen.
    Nja....den tog rätt lång tid på sig.
    Köpte en i annan färgställning än årets, fast ny, på T.
    Köpte du på Milk and Honey?
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2011-06-08 10:55:52 följande:
    Kul att den satt så bra! 

Jag ska på bröllop i augusti och har inget passande hemma. Funderar på att köpa en ny klänning och då en OM som jag sedan kan ha kvar.

Funderar på Emb smock dress i white med blå fjärilar eller Angelina Dress. Är det någon av dem man kan ha på ett bröllop? Hur är det där med att ha vitt? Funkar det om det är mönstrat. Förra sommaren hade jag min emb smock i puder men den är såld nu.

Angelina blir toppen.
    Du kan absolut ha vitt om det är mönstrat.
    Kram på dig
  • Mabimao

Nantuckets rea verkar ha startat.....trodde det var i morgon o kolla bara in om det var något jag ville ha.....och det blev ett klick. Timeless klänningen i grått.

Hade jag inte köpt "Skutteruttans" Prime med ros på hade det blivit ett par sådana. 40% not bad

• Mabimao
    barn05 skrev 2011-06-13 09:32:56 följande:
    Vilken storlek tog du i Timeless klänningen? Jag velar mellan en 2a och en 3a. Vill inte att den ska vara för stor upptill men samtidigt inte sitta tight för det avskyr jag.
    Avbokade den på nantucket när jag såg att den fanns på CD för 60% rea.
    Jag tog en 3:a
    4:an är för vid, 3:an tight i ärmarna men jag försöker gå ner, så den blir nog bra. Känns ganska höstig ändå i färgen.....så det blir nog bra
  • Mabimao

OT men man får utnyttja de kontakter man har
    Jag letar efter en Lena klänning, Jumperfabriken till min syster. Klassiska vita, med röd-blå ränder stl M. Nån som sett på rea?

• Mabimao

Folk på T är inte kloka nuförtiden........
    De kan inte läsa innantill......
    Sätter in pengar o inget till frakt o undrar om det inte räcker ändå?????
    Kommer med en massa frågor o önskemål efter auktions slut trots att jag tydligt skrivit att jag vill ha det innan.....Blir sååå trött!
    Skickar mail undertecknade med sitt namn.....eh...jag har 80 auktioner....vem är du liksom?

Sorry för OT. Men blir så less!

• Mabimao
    alias skrev 2011-09-12 19:19:46 följande:
    Jamen hör här då! Inom loppet av en vecka har detta hänt;

1. Jag vann en auktion av en tjej som aldrig skickade vinnarmail. Jag mailade henne FYRA gånger och efterfrågade betalningsuppgifter, inget svar.
    Efter tio dagar får jag ett negativt omdöme, för att jag inte betalat!!! Jag blev skogtokig, ringde upp henne, hon kontaktade tradera och tog bort det negativa omdömet.
    Gott så.
    Sedan mailar hon mig kontouppgifter, jag betalar - men då hör hon av sig och säger att det är fel konto, och att hon ska han pengarna till ett annat konto, annars vägrar hon skicka!!!
    Jag försöker resonera med henne men hon påstår att om kontot är felaktigt går det inte att föra över pengar så det kan jag inte ha gjort. Men jag har dubbelkollat med banken och det finns ett sådant konto, hennes personkonto. I första omgången lämnade hon ett personkonto, sedan ett konto i swedbank.
    Jag blir helt fullständigt vansinnig och vet inte vad jag ska göra nu?!

2. En tjej vinner en auktion av mig men påstår att någon varit inne på hennes konto och budat ... eeeh, va?! Så hon ska inte ha tunikan hon vunnit, såklart. Grrrrrrrrr!

3. En annan tjej vinner en auktion och efter nästan två veckor hör hon av sig och säger att "sorry, jag kan inte  betala för jag har inte fått pengar från försäkringskassan".

Det är då jag tänker - JAG GER UPP PÅ TRADERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    My god! Det om att nån budat från nån annans konto har jag också haft köpare som påstått.......herregud! Likaså att penagr inte kommit som de trott så nu kan de tyvärr inte handla...!!!!!! Men det första tar priset! Vad sysslar hon med??????  Hota med polisanmälning!!!!
  • Mabimao
    Norrlandssyster skrev 2011-09-14 14:36:08 följande:
    Helt OT: var hittar jag snygga inneskor?
    Hur menar du? Vilken sort? Hemma mys eller på jobbet?
    Jag har mina Calou som inneskor på jobbet på vintern....
  • Mabimao
    Norrlandssyster skrev 2011-09-14 21:29:57 följande:
    På jobbet, långa korridorer där träskor ekar så det behöver vara en lite "tystare modell".
    Calou är ju gummi
    Men kanske inte toppen till kostymbrallor......
  • Mabimao
    Kristyr skrev 2011-09-14 22:30:55 följande:
    tips på bra och prisvärda underklänningar till ka-ching pocket dress och ka-ching plain dress?
    Tycker bäst om By Ti-mo underklänningar, då de går att variera i längd i o med att de "fastnar" om man drar upp den. http://2.bp.blogspot.com/_IwNcljgVc8o/THlhRHwOjEI/AAAAAAAAFM8/aGmfzuhZ-NI/s1600/by+ti+mo+underdress.jpg
    Har dock inte Ka-ching själv o vet inte riktigt längden på dem....
  • Mabimao

Hur är det nu? Ameriskansk märkning på Odd Molly kläder. Hur ser man att det är det? Visst har det funnits bilder på det?

• Mabimao
    freemind skrev 2011-10-30 10:42:34 följande:
    Det sitter en liten lapp med tillverkningslandet fastsydd i storlekslappen i nacken.
    Och om det står storlek typ L på den????? Inte tillverkningsland.....allt annat verkar stämma. Tags och etiketter....
  • Mabimao
    Norrlandssyster skrev 2011-10-31 06:39:01 följande:
    Mabimao: står det large istället för 3? Det har jag aldrig sett, och jag har haft flera plagg från USA, även tidig kollektion.
    Det står 3 som vanligt på den vanliga nacketiketten. Men påsatt på den undertill en extra lapp med L på. Har tidigare bara sett sådana lappar med tillverkningsland som Freemind skriver......inte med storlek....
    Men känns inte som kopia....varför göra en kopia med nåt som ingen annan har....???
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV