Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Puffig Pingla skrev 2010-08-10 22:01:36 följande:
    Lite kopiefunderingar så här på kvällskvisten...

Hur man spottar en kopia:
    Den här säljaren verkar ju helt ok. Auktion 2
    Men när man spanar in säljarens köpauktioner så ser man var den kommer ifrån: Auktion 1 
    Dagens läxa: kolla alltid historiken på auktionerna om du ens funderar på att köpa ett känt kopieplagg
    (jag skriver inte ut i klartext varför det skulle vara något fel på auktion 1 men ett span på svarta listan ger ju en hint)

En sak som kopiesäljarna in i det längsta förmodligen kommer hålla sig från är att skriva att plaggen är äkta. Det lär snabbt få dem att bli rökta på T om någon anmäler dem.

Dessutom kan man ju inte annat än le lite elakt när auktioner som denna inte får några bud.
    Jag har tappat all lust att köpa några av plaggen som är vanligt kopierad över huvud taget. Det känns supertrist på många olika sätt att ha ett plagg som florerar hej vilt i diverse kopior. Synd för te x Alchemistry-blusen tycker jag är jättesöt.
  • Pythia

Jajjamen då blev det en Kettle coat till 50% och jag känner mig väldigt nöjd. Just nu är jag så brun och färgen är toppen på mig. Vi får se hur det blir när man blir lite blekare i höst.

Maken tyckte också att den var fin (även om han tycker att jag är tokig)Flört

Tack för er input

• Pythia
    Duntoffla skrev 2010-08-14 17:18:15 följande:
    Nu har jag provat min Fonda i Vintage Chalk och den får med största sannorlikhet stanna. Bild finns i BT för de som är nyfikna på färgen.
    Superfin!
  • Pythia
    Morty skrev 2010-08-11 14:04:17 följande:
    Grattis till ett mycket fint köp!
    Tack  Glad Jag är supernöjd
  • Pythia

Har varit ute på sjön ett tag igen. HÄrligt väder har det varit.

En fråga, jag köpte på rean på Åhléns en nymph no sleves (siden-linnet). Det är supersött och jag har använt det några gånger men ännu inte tvättat den.

När jag skulle sätta på mig den sist så granskade jag den lite och såg att vid sömmarna så har sidentyget börjat tunna ur sig, det är som om trådarna i tyget har gått isär och blivit jättetunnt.

Det beror inte på att jag har töjt den eller så för det sitter på den del som är lite lösare under bysten så jag tror inte att det är mitt fel. Vad tror ni om mina chanser att kunna reklamera linnet?

Är det någon annan som har liknande erfarenhet av nymph-linnet?

• Pythia
    Jontesfru skrev 2010-08-14 18:57:04 följande:
    borde du ju kunna. Det ska ju tåla normalt slitage lite mer än några gånger.
    Ja, det tycker jag också. Jag ska försöka på tisdag när jag ska in till stan. Åhléns är ju en stor kedja så de är nog ganska bra på att hantera reklamationer tror jag.

Tur att man spar alla kvitton och taggar på alla Molly-plagg nu för tiden ifall man någon gång skulle vilja sälja plagget på tradera, det lönar sig troligen för reklamationer att vara sparsam med papperna.

Tack för din input
  • Pythia
    Puffig Pingla skrev 2010-08-16 07:09:08 följande:
    Pythia: Ja? Den är från kollektionen The art of non sense. Eller vad menar du med känner igen?

parlorforpinglor.blogspot.com/
    Tack då vet jag
  • Pythia
    Jontesfru skrev 2010-08-18 15:33:25 följande:
    o min favvo väska...
    Och Utena som jag ville ha fast inte i den färgen som jag ville ha!!

Väntar med spänning på resten.
  • Pythia
    Mabimao skrev 2010-08-19 12:20:00 följande:

Provrummet ligger i lä!
    Kolla in detta!!!!!
    Hunky Dory Multi Tier dress någon????
    www.blingo.se/shop/viewArticle.asp?articleId=...
    Fonda????
    100 gram frill????

I rest my case.........

shit, det är ju verkligen otroligt!! Men kan de vara lika sköna (tänker på fondan som är så underbart skön)
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV