Inlägg från: brawny |Visa alla inlägg
  • brawny
    Bambiblogg skrev 2010-03-08 12:56:17 följande:
    Ja, det stämmer. Det är äkta päls i huvorna på vinterjackorna och även mycket "fårpäls" (ser verkligen ut som fårfäll) och det kontroversiella merinoullen i massor av plaggen. Jag ska skriva iordning ett inlägg i bloggen om det denna vecka tänkte jag...
    ok, ser framemot att läsa det.
  • brawny
    smulan0 skrev 2010-03-08 14:21:29 följande:
    ha ha ha.... helt galet! Jag tror att ibland lägger man ett galet högt maxbud för att säkert få ett plagg och sen gör någon annan också det! Säljaren måste va supernöjd!!!Päls går så himla fetbort för mig. Jag kommer att bojkotta hösten om det är mycket pälsplagg. Skulle skämmas ihjäl för att visa mig i ett märke som förknippas med päls. Det känns så himla förlegat och onödigt! Dessutom blir butiker som säljer pälsplagg ofta hårt drabbade av diverse aktivister. Jag hade aldrig vågat ta in pälsplagg, i alla fall inte i den här staden! Jag fattar inte hur man tänker... är vi tillbaka på 80-talet eller har inget hänt i folks medvetande om djurs rättigheter och onödigt lidande?
    Vi tycker ungefär lika om det här m päls. Jag funderar också på var gränsen går - räcker det m att bojkotta pälsplaggen eller ska jag bojkotta allt? Eller finns det ngt annat jag kan göra för att protestera och samtidigt känna att jag kan handla de andra plaggen utan att ha dåligt samvete. För jag gillar ju OM o vill gärna handla deras produkter. Svår fråga det här!
  • brawny
    Stargirl skrev 2010-03-08 14:47:14 följande:
    Jag bryr mig inte om päls eller inte päls. Är inte alls en person som bryr sig om sånt jag går dagligen i ett par Uggs som är gjorda av djur, har på mig en CG jacka med vad vet jag...hundpäls, alla mina skor är i princip gjorda av skinn och jag äter kött  ....men man kan inte bojkotta ngt om man inte går fullt ut. Det är lite antingen eller.Varför är ni emot päls på jackor?
    Det är ju precis just för att det är som du beskriver som det är så lurigt. Jag har skinnstövlar, dunjackor etc. Var ska man dra gränsen för en bojkott? Eller räcker det med att säga att jag inte tycker att det är ok? Och som min man sa: måste du ta ställning alls?

Det finns snygga alternativ till riktig päls som dessutom är lättare att hantera i hemmet m tvätt o annat. Varför inte använda det då? Så tänker jag kring det där.
  • brawny
    Höst flickan skrev 2010-03-08 15:21:47 följande:
    Måste bara hoppa in CD har INTE hundpäls den har vargpäls på sig o jakten sker inte enbart pga av pälsen vad jag förstår.Jag köper gärna od päls jackor..sålänge inte det är djur som enbart är uppfödda som pälsdjur.Att därimot ta tillvara på allt på ett tex lamm el en varg som ändå skulle dödas ser jag inga fel alls med.Tycker det är värre då ibland att köpa kläder med icke päls som förgiftar el på annat sätt förstör vår planet Ja ja ..nog om det..från en odd molly fan som läser oftast i det tysta här

Jag håller med om att det är bättre att ta till vara allt på djur som "ändå" jagas så att säga. Däremot ser jag inte poängen i att hålla djur i bur för att ngn ska få en pälskappa.

För skojs skull så letade jag upp pälsjackan i höstens kollektion och i beskrivningen så stod det vintage fur. Vet inte riktigt vad det betyder, men det låter som återanvändning. Eller vad tycker ni?

Jag lämnar också den här diskussionen nu så den inte blir alltför OT.

O sen:

Sent ska syndaren vakna: Vet ngn om det finns vita eller rosa Voile Short Dresses kvar ngnstans? Eller är min bästa chans Tradera?

• brawny
    Duntoffla skrev 2010-03-08 18:47:42 följande:
    Det kanske bara ska se "gammalt" ut. Lite trendig vintagelook sådär
    Så kan det ju vara... lurt det där!
  • brawny
    Bambiblogg skrev 2010-03-08 19:14:29 följande:
    Jag kollade igenom alla styles igen idag men hittade ingen som det står "vintage fur" på, vilken style hittade du det på? Det står bara 100% fur och 100% goat fur på alla, vad jag ser.
    hmm, minns inte. på ngn webshop tror jag. kanske var det bara butikens egen text?
  • brawny

Jag måste bara få säga här också: HURRA HURRA HURRA! Jag har klickat hem en fining på Tradera idag. *visslar nöjt* O nu vill jag ha hem paketet direkt!

Dessutom har tokiga jag köpt en likadan på Trendsales fast i en annan färg. Vill få hem den också NUUUU!

• brawny
    Pokergirl skrev 2010-03-09 22:13:15 följande:
    Brawny: Grattis, vad har du fyndat för ngt?
    Vill inte avslöja det riktigt än... Men imorgon ska den komma hem till mig o då ska ni få se!

Idag hade jag ingenting att ha på mig i garderoben. Visst är det drygt med de morgnarna då inspirationen är på noll??!!

Det löste sig till slut men jag är inte riktigt hundra på om jag är nöjd. Se bilder i bloggen...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV