Odd Molly för oss inbitna del IV
Duntoffla: Mitt paket har inte heller dykt upp, säljaren ska ha skickat i måndags.
Duntoffla: Mitt paket har inte heller dykt upp, säljaren ska ha skickat i måndags.
Duntoffla: Trist, hoppas nu att vi båda två har paket i brevlådan imorgon.
Någon här som handlat av en T Svensson på blocket? Är tämligen paranoid just nu och tänkte inte bli blåst på fler plagg.
Fast nu blev jag väldigt osäker på om detta blev så bra! Det finns en säljare med samma namn som det som kom på min mail och som säljer samma plagg. Suck! Är detta ett plagg som kopierats?
Hm.... Den här blusen börjar göra mig gravt misstänksam på att det är en kopia. Om det nu är det, hur går man då tillväga, kontaktar HK, polisanmäler?
Nu har summer of 2007 tunic anlänt, och jag tror det är en kopia. Vad säger ni experter? Har precis lagt in bilder i min blogg.
Frusna flickan: Jag har inte betalat ännu, hon skickade den till mig och jag skulle betala när den kom med posten. Frågan är om jag ska ta kontakt med huvudkontoret och höra om dom är intresserade av kopian. Har ni gjort så?
pressan: Jag brukar göra som så att jag sitter och väntar fram till det är några minuter kvar, då lägger jag in ett maxbud som är så högt som jag är villig att betala för plagget. Det gäller bara att man bestämt sig för vad gränsen är för ett plagg, då sköter Tradera budgivningen åt en upp till den gränsen.
Lite uppdate. Nu har jag talat med huvudkontoret på Odd Molly. Dom ska imorgon bedöma om blusen jag köpt är en kopia el inte men mest troligt verkar den ju vara det.
Hk var väldigt intresserade av kontaktuppgifter till säljaren och skulle lämna dessa vidare till sin advokat för rättsliga åtgärder.
Mailade säljaren och meddelade att jag fått en kopia vilket jag självklart inte var intresserad av och därmed ville skicka tillbaka den.
Trist, svarade säljaren och skickade mig sin postadress.
Jag svarade att hon fick överföra fraktkostnad till mitt ebaykonto då jag inte tänkte stå för frakt, så skulle jag skicka den åter. Meddelade även att jag kommer att informera HK om detta och att dom i sin tur får ta beslut om ev rättsliga åtgärder.
Säljaren mailade tillabaka till mig och tyckte att det var hon som drabbats då det var hon som köpt den initialt på Blocket.
Så stod det varken i annons, och dessutom har jag fått meddelande om att andra köpt samma blus av säljaren plus att säljaren har samma objekt ute på Tradera.
Har nu mailat säljaren och meddelat att jag är övertygad om att blusen är en medveten olaglig försäljning av piratkopia och att hon som säljare får stå kastet för att hon garanterat lurat många som i god tro handlat av henne.
Någon som jagar strumpor i marinblått? Bra köp-nupris www.tradera.com/Odd-Molly-morkbla-knastrumpor-auktion_162312_108495649