Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Odd Molly för oss inbitna del IV

http://www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-chalk-4-broderad-logo-Sa-vacker--auktion_301745_114454164

jag köpte ovanstående på tradera. Hämtade ut den idag o hon hade tagit för mycket i frakt (det kvittar), men det som stör mig är ena sidsömmen var sönder. Visst lätt o sy ihop, men det stod ingenting om det i auktionsbeskrivningen. Vad hade ni gjort? Ska jag maila om det eller bara dra ner staplarna om objektsbeskrivningen???? Tar tacksamt emot råd. Blev glad men besviken hade liksom hellre köpt jeanskjolen av en annan traderare istället för denna...
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru
    Pokergirl skrev 2010-06-29 20:33:45 följande:
    Anna SC: Vet inte om du länkat rätt då jag kommer till en klänning. Jag skulle mailat och påpekat att den faktiskt var trasig. Hellre det och säljaren har möjlighet att kompensera än att få betyget neddraget utan möjlighet att göra något åt det.
    jo det är en jättefin klänning som jag ju i övrigt är jätteglad för att jag vann, men man vill ju veta om att den är sönder när man budar...

Jag bara grämde mig för jag valde mellan denna o en kjol, men jag köpte alltså klänningen istället
  • Jontesfru
    69malin skrev 2010-06-29 20:38:52 följande:
    Jag hade påpekat det för säljaren. Hade jag sålt något som var sönder som jag inte sett hade jag erbjudit mig att köpa tillbaka den.
    jag har mailat nu till henne inget dumt eller så för jag tror att hon helt enkelt inte sett det.

Det var din jeanskjol jag velade mellan o den klänningen.... grrr hade ju varit bättre med facit i hand att köpa din kjol istället...
  • Jontesfru
    69malin skrev 2010-06-29 20:53:45 följande:
    Misstänkte det!!
    Kjolen ligger ute igen!!!!
    då får jag in...
  • Jontesfru
    69malin skrev 2010-06-29 20:53:45 följande:
    Misstänkte det!!
    Kjolen ligger ute igen!!!!
    det gör den ju inte!!!Flört
  • Jontesfru
    Mabimao skrev 2010-06-29 23:33:51 följande:
    Jag tycker helt ärligt att det vore ojuste att "dra ner staplarna" som du skrev utan att ge säljaren en chans. Det kan ju vara ett misstag.........
    Att ge dåligt omdöme utan att först kontakta tycker jag är "lite dåligt omdöme"
    Förhoppningsvis kan du skicka tillbaka den och allt är frid och fröjd! Hoppas det löser sig!
    Hej
    Jag har mailat säljaren för det är ju det bästa att lösa det så helt klart. Har dock inte hört något från henne än. Får se får se.
  • Jontesfru
    Jontesfru skrev 2010-06-29 20:51:36 följande:
    jag har mailat nu till henne inget dumt eller så för jag tror att hon helt enkelt inte sett det.

Det var din jeanskjol jag velade mellan o den klänningen.... grrr hade ju varit bättre med facit i hand att köpa din kjol istället...
    Har inte hört något alls från säljaren. Hur länge ska man vänta o maila igen?
  • Jontesfru
    elma skrev 2010-07-01 10:31:48 följande:
    maila igen...
    fick svar nu, efter 2:a mailet. fick avdrag med en 100lapp alltid något.
  • Jontesfru

Hej alla kunniga!
    Om man ska handla från Deepfling vilket fraktalternativ är bäst???

• Jontesfru

Nu har jag en fundering. Ganska knasig sådan... Jag är helt såld på den röda Lovely knit som kommer i höst, med huva o dragkedja. MEN (nu till det knasiga) jag är allergisk mot ull. Funkar ibland med kläder ibland inte. Alltså är dessa mycket stickiga, mycket ulliga eller hur är de egentligen?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV